Jag och en kompis hade tänkt bygga en synthpedal! Är det svårt?
Vad vi kom fram till behövs nog 3 effekter typ; dist, chorus samt ett envelope med någon go inställning, med lite attack och låg damp. Det ska ju liksom låta som boss syb-5 fast med bra ljud
Ang. kretsen på din synthbaspedal..
Jag är väldigt okunnig på området, där det t.ex. står "oktav up/down" är det då en egen liten konstruktion av resistorer o.d eller är det något som är en separat komponent som man köper färdig? Om den nu är färdig - finns det möjlighet att bygga den själv?
TheBoat skrev:Ang. kretsen på din synthbaspedal..
Jag är väldigt okunnig på området, där det t.ex. står "oktav up/down" är det då en egen liten konstruktion av resistorer o.d eller är det något som är en separat komponent som man köper färdig? Om den nu är färdig - finns det möjlighet att bygga den själv?
Jag tror den skulle bli vansinnigt knepig att bygga just denna själv (jag kolla in i den och det var inte bara ett kretskort). Vad jag fattat är just triggningen digital och oktavdelen mjukvarubaserad i OSen. Vete fanken om det går att konstruera en analog oktavfunktion på nåt enkelt sätt, men det är ju definitivt gött att ha i en synth.
Jag har som synes inte så mycket att bidra med, men följer med spänning projektet.
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation