Baslektioner (Metal) i stockholm sökes!
- Vargvid
- Nykomling
Baslektioner (Metal) i stockholm sökes!
Tjenare,
Jag har spelat bas nu i runt 3 år och det känns som jag inte kommer någonstans. Teorin ligger jag ganska långt efter med och skulle kunna behöva gå igenom alla teori-grunder eftersom när jag började spela bas så körde jag bara på utan att kolla upp någon teori och det var på senaste tiden som jag började läsa på teorin. Men sen är jag ute efter olika typer av tekniker.
Det jag skulle vilja gå igenom är grunderna och senare gå över till avancerat.
Jag spelar allt ifrån death metal till black metal men har gjort en inriktning emot Brutal death/slam/goregrind.
skicka gärna ett pm eller svara i tråden.
Jag har spelat bas nu i runt 3 år och det känns som jag inte kommer någonstans. Teorin ligger jag ganska långt efter med och skulle kunna behöva gå igenom alla teori-grunder eftersom när jag började spela bas så körde jag bara på utan att kolla upp någon teori och det var på senaste tiden som jag började läsa på teorin. Men sen är jag ute efter olika typer av tekniker.
Det jag skulle vilja gå igenom är grunderna och senare gå över till avancerat.
Jag spelar allt ifrån death metal till black metal men har gjort en inriktning emot Brutal death/slam/goregrind.
skicka gärna ett pm eller svara i tråden.
- whatawaste
- Medlem++
- newheartshadow
- VIP medlem
- Peavey Dude
- Medlem++
Han kan tydligen väldigt mycket om alla och vet precis vilket fack folk ligger i. Vettigt uppförande på forumet har han då fan inte.bootsy skrev:Det finns en kille här på forumet som heter intioyarzun och kan allt som är värt att kunna vad det gäller basspel, konst, livet och retorik.

Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
- Vargvid
- Nykomling
- Dramo
- VIP medlem
Då behöver alltså inte teorin vara inriktad på metal? I så fall finns det väl fler som kan lära ut här på forumet.Vargvid skrev:teorin är bara för att repitera så man känner sig lite hemma.Dramo skrev:Jag försöker inte vara elak, men efter 3 års spelande bör man väl klara av de flesta metalgrejerna även utan teori? Eller har jag missat något?Finns alltid något man har missat!
- Tössberg
- Medlem++
Av egna erfarenheter tycker jag att du ska ha en lärare som behärskar så många stilar som möjligt. Skaffa dig en jazzig snubbe som lärare, jag tror du kommer kunna få ut mkt mer av det än om du har en renodlad metalkille som lär dig, både när det gäller teknik och övrigt.Vargvid skrev:Point taken, fast inriktad på metal är ett plus.Dramo skrev:Då behöver alltså inte teorin vara inriktad på metal? I så fall finns det väl fler som kan lära ut här på forumet.
Jag tror, att jag hade varit en sämre musiker idag om jag inte haft en jazzlärare på gymnasiet trots att jag egentligen bara ville spela hårdrock på den tiden. Go jazz, spela metal.

Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Vargvid
- Nykomling
fan låter bra, tack för tipset!Tössberg skrev:Av egna erfarenheter tycker jag att du ska ha en lärare som behärskar så många stilar som möjligt. Skaffa dig en jazzig snubbe som lärare, jag tror du kommer kunna få ut mkt mer av det än om du har en renodlad metalkille som lär dig, både när det gäller teknik och övrigt.
Jag tror, att jag hade varit en sämre musiker idag om jag inte haft en jazzlärare på gymnasiet trots att jag egentligen bara ville spela hårdrock på den tiden. Go jazz, spela metal.
Så då ändrar jag om min fråga igen, finns det nå jazz-lärare här med intresse för en till elev?
- criss
- Medlem+
ja, nu har du missat.Dramo skrev:Jag försöker inte vara elak, men efter 3 års spelande bör man väl klara av de flesta metalgrejerna även utan teori? Eller har jag missat något?
det har jag också gjort - många gånger
R.I.P Jr Eric
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
if flying was the language of man, soaring would be it's poetry...
http://www.provasegelflyg.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jan Hellman
- VIP medlem
+2.Roland skrev:+1newheartshadow skrev:Om Grafen ger lektioner tycker jag du ska kontakta honom.
Om Gustav kan och vill så vore ju han i mycket den perfekta basläraren. Duktig, trevlig, teknisk och kan lira stenhård musik. Och har benkoll på teori också.
http://www.pratabas.se/profile.php?mode ... file&u=138
//J
- Vargvid
- Nykomling
han tyvärr hade ingen plats för en till elev.Hellboy skrev:+2.
Om Gustav kan och vill så vore ju han i mycket den perfekta basläraren. Duktig, trevlig, teknisk och kan lira stenhård musik. Och har benkoll på teori också.
http://www.pratabas.se/profile.php?mode ... file&u=138
//J