+1. Har en också och den är så GRYMT fet. Låter jävligt ampeg om den när man bara kör den utan mycket gain, och sen kan man få den att dista precis hur man vill då man har master, gain och även en character-ratt som bestämmer karaktären på disten. Har på den 90% av tiden som jag spelar bas.Pyssling skrev:Jag rekommenderar definitivt en SansAmp VT Bass! Även om JMI i Nine in Nails har en fet Aguilar-rigg, så agerar den bara monitor åt honom själv. Det faktiska utljudet är bara VT Bass:en! Och det finns allt från noll till en halv miljon i dist på den.
Har en själv och är mer än nöjd! Lätt värt de extra små slantarna.
Dist pedaler
-
- Medlem
- Valle
- VIP medlem
Jag har Bass Juicen til salu för en tusenlapp, som hittat i mitt tycke. Den är varm och go i karraktären och går från lite OD-morr till ordentlig fuzz.rumpeldunken skrev: Valles T-rex Bass Juice har jag också hört gott om, den är värd att ha i åtanke! Inte superdyr heller.
Ingen Blueberryrumpeldunken skrev: Men du Valle, vad har du nu på gång? Blir det en Blueberry eller?![]()

-
- VIP medlem
- peter_s
- Medlem++
-
- Medlem
+1 på den med, stod mellan den och VT'n. Grymt fett ljud med denna pedal, cojones grandes! Dessutom är den den där extrapuff-knappen behändig.Valle skrev:Jag har Bass Juicen til salu för en tusenlapp, som hittat i mitt tycke. Den är varm och go i karraktären och går från lite OD-morr till ordentlig fuzz.rumpeldunken skrev: Valles T-rex Bass Juice har jag också hört gott om, den är värd att ha i åtanke! Inte superdyr heller.
-
- Medlem
får väll slå ett slag för ashdown disten, klart prisvärd med true bypass, multidriven låter riktigt bra men är i mitt tycke lite för snäll, jag bara måste prova metal driven... annars tyckte jag MXR blowtorchen var rätt trevlig, men 3 ggr så dyr som ashdownen, Boss pedalen låter lite konstgjort på nått sätt (min uppfattning, kanske inte skruvade den på rätt sätt) tycker att behringern låter helt ok för 220 :- även om den inte når hela vägen fram.
Bass jucen och TC vintage bass distortion (samma pedal) låter väldigt mycke fuzz ilsken bisvärm, och gissar att gillar du inte big muffen är det nog inte en fuzz du ska ha. TSans amp VT ska ju låta väldigt mycke ampeg och alltså går den fet bort
Bass jucen och TC vintage bass distortion (samma pedal) låter väldigt mycke fuzz ilsken bisvärm, och gissar att gillar du inte big muffen är det nog inte en fuzz du ska ha. TSans amp VT ska ju låta väldigt mycke ampeg och alltså går den fet bort
- Eagle Hazze
- Medlem++
- Kontakt:
- Pyssling
- Medlem+
Man ska inte tro på allt man läser! Prova den själv innan du väljer bort den. Precis som någon sa innan låter den Ampeg när man kör den cleant, men disten i den är långt mycket argare och mysigare än man tänker när nån säger att det låter Ampeg. Tycker jag, som äger en.bazzilla skrev:får väll slå ett slag för ashdown disten, klart prisvärd med true bypass, multidriven låter riktigt bra men är i mitt tycke lite för snäll, jag bara måste prova metal driven... annars tyckte jag MXR blowtorchen var rätt trevlig, men 3 ggr så dyr som ashdownen, Boss pedalen låter lite konstgjort på nått sätt (min uppfattning, kanske inte skruvade den på rätt sätt) tycker att behringern låter helt ok för 220 :- även om den inte når hela vägen fram.
-
- Medlem
okej trodde med tanke på det jag läst att den var inriktad på att återskapa det där i mitt tycke förfärliga ampeg ljudet, det finns kanske hopp trots allt. När alla så okritiskt hyllar ampeg måste ju nån använda sitt förnuft och säga sanningen
Ska helt klart testa den om tillfälle ges. tech 21 (tillverkaren av sansamp) deras mesa rectifier emulering funkar helt klart för att skita ner ett bas ljud...
själv har jag ashdownen och den billiga behringern (den kostar ju inte mer än 3-4 stora stark...är inte jätte bäst men låter egentligen helt OK och får nog sägas vara mer än pris värd, trots den något tveksamma byggkvaliten) ashdownen är den som komit närmast det dist ljud jag vill ha. är egentligen nöjd men med tanke på det jag provat så är det svårt att sluta leta...

själv har jag ashdownen och den billiga behringern (den kostar ju inte mer än 3-4 stora stark...är inte jätte bäst men låter egentligen helt OK och får nog sägas vara mer än pris värd, trots den något tveksamma byggkvaliten) ashdownen är den som komit närmast det dist ljud jag vill ha. är egentligen nöjd men med tanke på det jag provat så är det svårt att sluta leta...
- Liten
- Hedersmedlem
KUL! Nu är vi 2 som har dem på forat!Valle skrev:Jag har Bass Juicen til salu för en tusenlapp, som hittat i mitt tycke. Den är varm och go i karraktären och går från lite OD-morr till ordentlig fuzz.rumpeldunken skrev: Valles T-rex Bass Juice har jag också hört gott om, den är värd att ha i åtanke! Inte superdyr heller.
Ingen Blueberryrumpeldunken skrev: Men du Valle, vad har du nu på gång? Blir det en Blueberry eller?![]()
men väl en Moollon Bass Drive
Snygg, välljudande och alldeles underbar.

- Pyssling
- Medlem+
Hoppas du tycker om den nu när jag sagt så där!bazzilla skrev:okej trodde med tanke på det jag läst att den var inriktad på att återskapa det där i mitt tycke förfärliga ampeg ljudet, det finns kanske hopp trots allt. När alla så okritiskt hyllar ampeg måste ju nån använda sitt förnuft och säga sanningenSka helt klart testa den om tillfälle ges. tech 21 (tillverkaren av sansamp) deras mesa rectifier emulering funkar helt klart för att skita ner ett bas ljud...

Gillar att du jämför Behringerns pris med starköl.