Frän bild! Innehåller allt inkl. notställ och huggkubbe!tripod999 skrev:Så där. Även om bilden är 30 år gammal så är det precis så där som jag fortfarande håller basen. Fast det är en annan bas nu.
Hur håller du din bas? [Bildtråd]
- Svensson
- Forumvärd
- Tripod
- Medlem++
Ja jävlars. Huggkubben hade jag inte sett själv. Men de fina 70-talsgardinerna har jag lagt märke till.Svensson skrev:
Frän bild! Innehåller allt inkl. notställ och huggkubbe!
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
- maons
- Medlem
- macahan
- Medlem+++
- Bassplaya
- VIP medlem
maons skrev:Gränsen är för mig väldigt tydlig...
Det är ett instrument, inte ett klädesplagg helt enkelt!
dvs du ska kunna spela på basen, inte ha den nere vid knäna för att det ser coolt ut.

Det viktigaste är väl ändå att det känns bekvämt att spela. Och det måste ju ändå vara upp till var och en vad man själv anser är bekvämt, oavsett om man har basen under hakan eller nere vid fotknölarna, eller för den delen alla möjliga positioner däremellan.
Sen är det ju bara en bonus om man ser cool ut när man står på scen

- bootsy
- Medlem+++
- Liten
- Hedersmedlem
- Liten
- Hedersmedlem
Tack! Så va det ja!bootsy skrev:Liten skrev: Du är rackarns lik en basist som heter Tomas nånting.. Gick på Birkagården på 90-talet.. Spelade med Players och Pandora bla..
Lindberg!
Visst är dom lite lika?? Lundberg hade iof på den tiden problem med acne i ansiktet.. (didn't we all

Svängde bra om honnom med...
EDIT: SHIT! Googlade just på honnom.. hittade "Konditorns" på myspace..

- bootsy
- Medlem+++
Han levererade även pojkbands-slap till i princip alla cheiron-produktioner.Liten skrev:Tack! Så va det ja!bootsy skrev:Liten skrev: Du är rackarns lik en basist som heter Tomas nånting.. Gick på Birkagården på 90-talet.. Spelade med Players och Pandora bla..
Lindberg!
Visst är dom lite lika?? Lundberg hade iof på den tiden problem med acne i ansiktet.. (didn't we all) så jättelika är dom kanske inte.. men det är något med paget, brillorna.. ja hela looken.. Tomas va kanske lite rundare i ansiktet.. men ganska lik..
Svängde bra om honnom med...
EDIT: SHIT! Googlade just på honnom.. hittade "Konditorns" på myspace.....Not so lika anymore..
Stallet liknar mest ett veteflak.
- bassicfun
- Medlem
- JonasBygdemo
- Medlem+
Sitter så när jag spelar gitarr, men inte bas. Även med mina långa gorillarmar (är 193cm, var jag är så lång får ni själva komma påbassicfun skrev:När jag sitter och spelar typ hemma så brukar jag oftast ha basen på vänster ben för då blir det ungefär som när jag står fast lite högre.Dom flesta verkar ha den på höger ben...någon som har tänkt på det?

Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a
Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Ampeg B-5R, Line 6 LD150
- Langestrom
- Medlem
-
- Nykomling
Om det där med bilden funkade och jag hajade rätt så ser det inte coolare ut än såhär. Enda undantaget är väl om jag ska spela något med mycket tapping, då åker den högre. Och jag sätter den högt för att det ser kul ut någon gång ibland när jazz eller funk är på tapeten.

Notera bristen på bassface, bara en antydan till vackert pojkleende!

Senast redigerad av Hobbydiktatorn den sön 13 dec 2009, 19:48, redigerad totalt 1 gånger.
Dramo skrev:EADG-stämning?daionsavage skrev:Vilken underbar stämning det skulle kunna bli i ett band bestående av 4-5 basister.
- Tössberg
- Medlem++
Du ska högerklicka på bilden, trycka på kopiera bildadress och klistra in den mellan img-taggarna! Då löser det sig fint.Hobbydiktatorn skrev:Om det där med bilden funkade och jag hajade rätt så ser det inte coolare ut än såhär. Enda undantaget är väl om jag ska spela något med mycket tapping, då åker den högre. Och jag sätter den högt för att det ser kul ut någon gång ibland när jazz eller funk är på tapeten.
[img]http://[/img]
Amen vanurå? Det funkade inte, ska man inte bara skriva in adressen till webplats med bilden mellan dedäringa [img]? Hjälp här?
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Jimmy Saint
- Medlem
- blackparkas
- Medlem++++
Hockert: Ändrar du beroende på musikstil? FYSK!
Själv kör jag samma vare sig det är gamla läsarsånger i körkan eller rock n roll på krogen.

Dock så har jag hittat ett längre axelband nu så jag har basarna några cm längre ner.
Inte lätt att hitta tillräckligt långa axelband när man är så fyllig.....
Själv kör jag samma vare sig det är gamla läsarsånger i körkan eller rock n roll på krogen.

Dock så har jag hittat ett längre axelband nu så jag har basarna några cm längre ner.
Inte lätt att hitta tillräckligt långa axelband när man är så fyllig.....
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215