Om man vill att gitarren ska låta som en ilsken geting så är det en utmärkt förstärkare.TDHP skrev:Hittade nyss en vettig, inte allt för dyr liten Marshallkombo!
http://www.blocket.se/vi/13576522.htm?ca=11_s
SNÄLLA! banka vett i vår guranist!
- Makten
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
Va? Rörstärkare i allmänhet brukar väl gå att få ganska vettigt ljud i?Makten skrev:Om man vill att gitarren ska låta som en ilsken geting så är det en utmärkt förstärkare.TDHP skrev:Hittade nyss en vettig, inte allt för dyr liten Marshallkombo!
http://www.blocket.se/vi/13576522.htm?ca=11_s
Har iof bara hört JCM900 som topp, men den lät som Marshall brukar tycker jag. Och spelar dom dessutom åt det punkigare hållet så borde väl en sån här funka bättre än en Fender transistorstärkare?
Men det var ju bara ett förslag. Sorry.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Makten
- Medlem++
Smakfråga. JCM900 låter definitivt inte som "Marshall brukar". Det beror på vilken Marshall man jämför med. Den låter väl ungefär som alla andra moderna Marshall med diodklippning i distkanalen (det är alltså inte rördist). Men inte i närheten av en gammal JMP eller ännu äldre saker (vilket jag tycker är "riktiga" Marshall).TDHP skrev:Va? Rörstärkare i allmänhet brukar väl gå att få ganska vettigt ljud i?
Har iof bara hört JCM900 som topp, men den lät som Marshall brukar tycker jag. Och spelar dom dessutom åt det punkigare hållet så borde väl en sån här funka bättre än en Fender transistorstärkare?
Men det var ju bara ett förslag. Sorry.
Jag tycker att JCM900 låter direkt illa. Fisigt, tunt ljud med riktigt vidrig dist. Men det kanske är så folk vill låta?

Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- TDHP
- Forumvärd
Å fan! Jag kanske är ute och cyklar här, jag tänker nog på JCM800 2x12 kombon, den stärkardelen är i alla fall samma som 50W-topparna.
TDHP

TDHP
- Makten
- Medlem++
Det finns en drös olika JCM800. De klassiska (2203 och 2204) är som en JMP i annat chassie. Sen började man peta in diodklippning och annat elände. Inbyggd distpedal kan man säga.TDHP skrev:Å fan! Jag kanske är ute och cyklar här, jag tänker nog på JCM800 2x12 kombon, den stärkardelen är i alla fall samma som 50W-topparna.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
- hosse
- Medlem+++
han vill inte ge mer än ca 6k för en hel rigg i dagsläget. Han har en Classic '60 telecaster.fredrikr skrev:Jag skulle verkligen rekommendera en gammal fender bassman då. Dom låter så in i helvete bra om man kan spela på lite volym. Vad har han för gura?
Anledningen till att det verkar som jag styr, ställer och lägger näsan i blöt är att vi är bara en guranist, jag och trummis. det blir ganska tråkigt om gitarristen har en ljud som kan jämställas med en förbifarande Scud-missil. dessutom så är han inte värst pryl-intresserad (jag är motsatsen), så det känns inte mer än rättvist att hjälpa honom med köpet så han slipper sälja och köpa nytt inom ett par månader, för han vet verkligen inte hur saker låter ihop. han har kört på en lånad Marshall-combo i typ två år nu, så jag tipsade honom att köpa en Marshall-låda för då vet han vad han får på ett ungefär.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Diesel
- Medlem++
- TDHP
- Forumvärd
+1!Diesel skrev:Peavey classic låter bra för de pengarna.. Men ja, somsagt.. Vissa personer måste få komma till insikt att det inte låter bra för att det står ett visst märke på stärkaren utan att det finns bra och dåliga serier och ja.. allt sånt där skit
TDHP

TDHP