Nu är mustangifieringen av denna bas inledd, detta har diskuterats i en annan tråd. Först så åkte vamluftspistolen fram och den gamla färgen avlägnades, det var ett tjock lager filler på kroppen, nu är det bara färgen på kanterna kvar. Efter det så tänkte jag plugga hålen på baksidan och alla hål från olika plektrumskydd.
Lite mer bilder, kroppen spacklad. Blir nog ett par omgångar spackel innan den är klar för grundfärgen. Detta med spacklingen och slipning är ju det tråkigaste av allt men det viktigaste för att få bra resultat. Postar även en bild där man ser hur träet i halsfickan är utbytt mot nytt trä för att få bra passning mot halsen.
Tackar för de possitiva kommentarerna. Nu är spacklinen klar, trodde jag i alla fall. Sprutade på ett lager grundfärg för att se hur det hela kunde tänkas bli och upptäcka skavanke. Ser ut bra utom att jag har ett par sprickor i träet som måste spacklas till så en omgång spacket på ett par ställen sen kan man nog börja spruta grundfärg på allvar.
Nu börjar det synas resultat, har haft mycket med jobb och sen har jag fått vänta lite på färg också därför har det varit lite stillestånd emmelanåt med denna bas. Efter flera lager filler grundfärg och slipningar så fick jag äntligen lägga på lite kulör. Färgen är 65 Mustang Honey gold, nu skall kroppen få vila några dagar innan jag lägger på klarlack det blir förhoppningsvis cellulosa klarlack men först så skall jag kolla att det går vägen på en provbit. Vill ju inte riskera att allt skiter sig nu då man är så här nära slutet. Förhoppningsvis så kan jag lacka till helgen och sen blir det nog ett lager om dagen i tio dagar innan ny vila i ett par veckor innan våtslip och polering. Räknar att den med lite tur kan vara klar på en månad.
Det går sakta frammåt nu har jag lackat 12 lager cellulosaklarlack så nu skall det få härda innan våtslipning och polering. Postar en bild på kroppen uppriggad i en ställning som jag byggde för flera år sen då jag lackade ett par gitarrkroppar. Hittade till slut biten jag skruvar fast i kroppen i ett källarföråd den var borta då jag skulle börja lackeringen, fast jag sökte som besatt men kunde inte hitta den. Kom fram du jag sökte delar till ett annat projekt i förrådet. Det är behändigt att kunna vrida kroppen hur man vill då man lackar mot att hålla den i ena handen i en träbit.
Såna kåpor vill jag också ha, fast det ska stå Mondeo på dom..............................................................eller inte.
Grymt coola, finns dom på riktigt, eller är bilden Knedyfierad?
MikeO skrev:Såna kåpor vill jag också ha, fast det ska stå Mondeo på dom..............................................................eller inte.
MikeO skrev:Såna kåpor vill jag också ha, fast det ska stå Mondeo på dom..............................................................eller inte.
they've been knedyfied!
Bara att ta fram hammaren och knacka till ett par no-name då.
Satan vad snyggt!!!!!!!!!!! Undra vad det skulle kosta att få en stallkåpa tillverkad? Däremot har jag haft funderingar om att försöka montera ett kromat hästemblem på en stallkåpa.