Artec Powerbrick?

Prata om effekter och pedaler
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Artec Powerbrick?

Inlägg av Peavey Dude »

Ska nog köpa en sån till mitt blivande pedalbord, ris eller ros?
Undrar även om "3 blue LEDs for pedalboard illumination" hur funkar det, följer det med när man köper den? :) går den att lita på?

http://www.thomann.de/se/artec_power_brick.htm
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Har för mig att Valle har eller har haft en sån.
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
inber
VIP medlem

Inlägg av inber »

Jag skulle aldrig köpa ett nätaggregat som inte har galvaniskt skilda utgångar, för att helt eliminera risken för dubbeljordning, dvs brumproblem.

Men det är jag det. Jag har lite för många dåliga erfarenheter från ungdomen när jag felsökte förstärkare och letade jordslingor. Folk verkar ju glatt göra så ändå, men jag skulle inte utsätta mig för risken.
Skriv som en klåpare om du vill uppfattas som en klåpare. Skriv gärna utan punkt och kommatecken, så har du minst en sak gemensam med den litterära celebriteten James Joyce - ingen orkar läsa vad du skrivit...
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Kan inte säga något om den du länkar till men jag köpte själv en sån här och den har väl som jag förstått det isolerade utgångar. Funkar skitbra för mig i alla fall. Lite dyrare och färre utgångar dock.

http://www.thomann.de/se/trex_fuel_tank_junior.htm
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Jag har kört med min ett tag både i repan och på gig. Funkar bra och inget trassel hittills. Jag köpte min beggad så det verkar ha varit med ett tag.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Valle har en sådan som kan säljas för en rätt billig pening. Bara att höra av er om ni är intresserade. Dock så skickar jag t-rexkablar istället för orginalkablarna som utgör en viktig kugge i mitt pedalbord, funkar lika bra skulle jag tro.

Gällande funktionen på artecen så har jag aldrig haft några problem med den överhuvudtaget, dock kan den inte mata någon pedal med mer än 100 mA vilket oftast räcker men tyvärr inte till min rörkompressor så därför kör jag t-rex nu.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Re: Artec Powerbrick?

Inlägg av Valle »

Zon Sonus Special skrev: Undrar även om "3 blue LEDs for pedalboard illumination" hur funkar det, följer det med när man köper den? :)
Det är tre små ledlampor som sitter på ena kortsidan och som man kan tända med en liten knapp så lyser den fint, riktar man dom bättre än vad jag gjorde så kan man använda dessa som pedalbordsbelysning.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
SmellyRocker
Nykomling

Skitbra & värt köp

Inlägg av SmellyRocker »

Jag införskaffade en Powerbrick och är riktigt nöjd. Gör exakt det den ska utan några bakslag.
Ingen störning eller brumproblem
Användarvisningsbild
silfver
Medlem

Inlägg av silfver »

jag köpte precis en harley benton powerplant och den funkar kanon och den är rubbust funkar kanon. tror den är billigare än den du kikade på oxå.
fender jazz & ashdown

http://www.myspace.com/culturecb
Skriv svar