Eller är det Årnes...?:hmm:Svensson skrev:Anli!?!?engson skrev:Om jag hade varit moderator...
så vet jag vem jag skulle slänga ut direkt...
Moderator - trådar som spårar ur.
- fieldflower
- Hedersmedlem
- fieldflower
- Hedersmedlem
PB i total trainwreck på 24 timmar...daionsavage skrev:Skall vi inte bunta ihop alla mysfarbröder och banna dem bara för att se vad som händer?fieldflower skrev:Eller är det Årnes...?:hmm:Svensson skrev:Anli!?!?engson skrev:Om jag hade varit moderator...

Medlem i PB50+
- Liten
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Fast det är inte riktigt sant.anli skrev:Jag saknade faktiskt moderatorer den här senaste veckan, efter massor av bottennapp på forumet.
Tråkigt men sant.
Den moderator vi faktiskt har här har nog inte haft så här mycket att göra på länge. Inte allt syns i trådarna.

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- anli
- VIP medlem
Det vet jag nog eftersom jag själv har bett och fått trådar låsta.TDHP skrev:Fast det är inte riktigt sant.anli skrev:Jag saknade faktiskt moderatorer den här senaste veckan, efter massor av bottennapp på forumet.
Tråkigt men sant.
Den moderator vi faktiskt har här har nog inte haft så här mycket att göra på länge. Inte allt syns i trådarna.
Grejen är att det vore bättre om det stävjades direkt innan folk hinner bli så förbannat osams med varandra... i onödan.
Edit: felstavning/missad bokstav korrigerad
Senast redigerad av anli den mån 11 jan 2010, 17:41, redigerad totalt 1 gånger.
- TDHP
- Forumvärd
Hm, du menar troligen Osams va?anli skrev:Det vet jag nog eftersom jag själv har bett och fått trådar låsta.TDHP skrev:Fast det är inte riktigt sant.anli skrev:Jag saknade faktiskt moderatorer den här senaste veckan, efter massor av bottennapp på forumet.
Tråkigt men sant.
Grejen är att det vore bättre om det stävjades direkt innan folk hinner bli så förbannat sams med varandra... i onödan.

Absolut, men eftersom forumreglerna är ganska milda så krävs det en del för att stoppa sånt också. Hittills har ju forumet modererat sig själv ganska effektivt, när nån har gått för långt har en eller flera medlemmar sagt ifrån, vilket brukar räcka. Problemet är ju i det här senaste fallet att den som det stora flertalet ansåg gick för långt sket fullständigt i vad folk sa utan blev ännu värre. Hade det då funnits tydliga regler för vad som är ok och inte hade ju lätt en moderator eller "moderatorassistent" kunnat ta bort de inlägg eller hela trådar som stred mot forumreglerna. Så länge det inte finns några såna tydliga regler så får man ju förlita sig på "sunt förnuft", men det funkar ju inte heller alla gånger som vi har märkt, både från nya och gamla medlemmar ibland... Hur som helst så diskuteras väl detta vidare på forumet, och nån sorts hjälp till Semborg lär bli aktuellt tror jag.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- engson
- Hedersmedlem
Nej, inte dom...daionsavage skrev:Skall vi inte bunta ihop alla mysfarbröder och banna dem bara för att se vad som händer?fieldflower skrev:Eller är det Årnes...?:hmm:Svensson skrev:Anli!?!?engson skrev:Om jag hade varit moderator...
sorry för mitt trista inlägg, men den kvällen tyckte jag att "mysfarbror"... det ville jag inte vara...