Jag är inne på att köpa ett usb-ljudkort så att jag kan spela in mig själv när jag övar. Programmen som jag kommer att använda mig utav är antingen nuendo eller cubase.
Vad tycker folket om ett Line 6 pod studio ux1? vad har ni för erfarenheter utav det och för-/nackdelar?
Jag går även i tankarna att köpa en alesis imultimix 8. För-/nackdelar? Erfarenheter?
Eller om du/ni har några tips på andra bra grejer så är det bara fint:)
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Inget som spelar nån roll i hobbystudion hemma, nä.
Man får ju vad man pröjsar för...
Funkar guldfisk för mina behov som sagt.
Har den direct Monitoring?
Jag är brydd över att det ska växa upp en hel generation som spelar med en massa fördröjning...Sjukt kass grej. Du snurrar upp hjärnan och spelar inte alls lika bra som du gör om örat faktiskt hör det som förväntas....well well.....
Det är en jävla skillnad på hur jag spelr och sjunger om jag har latency eller om det går direkt. Jag misstänker att alla med någorlunda precision får samma resultat. Ju mer latency desto sladdrigare blir det....
Köp ett interface med direct monitoring så minimerar du iaf latencyn...
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Inget som spelar nån roll i hobbystudion hemma, nä.
Man får ju vad man pröjsar för...
Funkar guldfisk för mina behov som sagt.
Har den direct Monitoring?
Jag är brydd över att det ska växa upp en hel generation som spelar med en massa fördröjning...Sjukt kass grej. Du snurrar upp hjärnan och spelar inte alls lika bra som du gör om örat faktiskt hör det som förväntas....well well.....
Det är en jävla skillnad på hur jag spelr och sjunger om jag har latency eller om det går direkt. Jag misstänker att alla med någorlunda precision får samma resultat. Ju mer latency desto sladdrigare blir det....
Köp ett interface med direct monitoring så minimerar du iaf latencyn...
Jepp, direct monitoring finns på mitt kort, ställbar mix också.
Jag har för mig att jag fått ner det i 48 samples. Man kan uppleva det som lite irriterande om man vill ha helt torr sång i lurarna, men då kan man ju lyssna direkt istället. Vill man ha nån effekt så döljer den i alla fall den lilla delay-effekt som latencyn ger. Upplever inte att det är jobbigt vid instrumentpålägg heller, man jag spelar ju å andra sidan oftast in ganska brötig musik!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Jag kan tipsa om Zoom H4N, som är en fältinspelare som också dubblar som ett USB-ljudkort. Fördelen är att du kan använda den och spela in direkt på också, utan att använda dig av dator. Riktigt bra inbyggda mickar, om du vill använda dig av det. Ingår också en del effekter (dock inte världens bästa, även om jag tycker att bassimuleringarna (Fender Bassman, Hartke, Ampeg SVT) funkar bättre än gitarrditona).
Dyrare än ett renodlat USB-ljudkort (cirka 3.000), men du får också mycket mer på köpet.
Yamaha BB434M - Höfner CT Club - GK - TKS - Pedaler - en förstående fru