Aguilar AG500SC (SÅLD)
- Roborock
- Medlem+
Aguilar AG500SC (SÅLD)
Kan vara till salu om jag får ett bra bud!
Men jag skulle heller vilja byta den mot nått skoj, t.ex en EBS Fafner kan även finnas en del Ampeg toppar som är av intresse.
//Robban
Men jag skulle heller vilja byta den mot nått skoj, t.ex en EBS Fafner kan även finnas en del Ampeg toppar som är av intresse.
//Robban
Senast redigerad av Roborock den ons 24 okt 2007, 08:22, redigerad totalt 2 gång.
- blackparkas
- Medlem++++
- MALA
- Distributör
Johan, det är bara att acceptera att du inte hänger med i svängarnablackparkas skrev:Men nu går det då EBS-sjuka på forumet....

Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
- blackparkas
- Medlem++++
MALA skrev:Johan, det är bara att acceptera att du inte hänger med i svängarnablackparkas skrev:Men nu går det då EBS-sjuka på forumet....
Jag VÄLJER att inte hänga med...
Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- MALA
- Distributör
Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
- blackparkas
- Medlem++++
Va?MALA skrev:Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
Och så levererar du en lite plutt-mag till mig?
Don efter person brukar det ju annars heta...
Men absolut, Ashdown-toppen låter bättre m Mesalådan än vad Sunn:en gör. Iaf i mina öron. Sunn + mesa var bara aggro hur man än skruvade, medan Ashdown:en låter kalas.
DOCK så blir jag lite fundersam om hur mycket man orkar kräma... går ju inte att trycka på hur mycket som helst m Ashdownen...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- MALA
- Distributör
Kul att se att billigt kan vara bra och stor MAGen är ju såld så den kunde du inte få...blackparkas skrev:
Va?
Och så levererar du en lite plutt-mag till mig?
Don efter person brukar det ju annars heta...
Men absolut, Ashdown-toppen låter bättre m Mesalådan än vad Sunn:en gör. Iaf i mina öron. Sunn + mesa var bara aggro hur man än skruvade, medan Ashdown:en låter kalas.
DOCK så blir jag lite fundersam om hur mycket man orkar kräma... går ju inte att trycka på hur mycket som helst m Ashdownen...
- 200071
- Hedersmedlem
Om du tittar på baksidan kan du troligen se en liten skillnad. Ledtråd; Made in...MALA skrev:Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
*edit* numera tillverkas de i Kina
- MALA
- Distributör
Aha, och i Kina har de så stora händer att de måste ha en stor låda för att få plats med grejerna. Trodde att det var i USA man sa "the bigger the better"200071 skrev:Om du tittar på baksidan kan du troligen se en liten skillnad. Ledtråd; Made in...MALA skrev:Du skojar...? Eller på allvar? Den är såpass alltså. Jag har en MAG 300 som jag sålt och inte testat ordentligt (väntar på att bli hämtad). Det skumma med den är att den säkert är 20 cm bredare än den jag levererade till dig. Jag kollade hemma, exakt samma beteckning, reglage etc.blackparkas skrev: Även om Ashdownen (transistor) lät MYCKET bättre hittills i Mesa-lådan än vad Sunn (rör) gjorde...
*edit* numera tillverkas de i Kina

- blackparkas
- Medlem++++
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- calif de funk
- VIP medlem
Ja, det har du rätt i...Roborock skrev:Det har nog blivigt ett missförstånd här, denna tråden handlar inte om Ashdown utan Aguilar och inte MAG300 utan AG500

Men, du vänjer dig snart

"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
- calif de funk
- VIP medlem
Nejfan... , helt ovanligt är det inte. Rätt igenRoborock skrev:Haha säkert, jag har sett att det inte är helt ovanligt att trådar tar en oväntad vändning

- Dereborn
- Dereborn
- calif de funk
- VIP medlem
- Roborock
- Medlem+
haha jag tro du har rätt här 200071200071 skrev:Men snälla nån, Aguilaren är ju nåt extra, klart det måste finnas en massa här som vill köpa den. De har kanske inte fatta det själva bara!

Senast redigerad av Roborock den mån 01 okt 2007, 22:17, redigerad totalt 1 gånger.
- calif de funk
- VIP medlem
Ingen anning faktiskt. Jag vet att jag gillar Fafnern men har inte testat en Aguilar 500 ännuRoborock skrev:Ja men skulle inte de vara bra så sägcalif de funk skrev:Frågan är om BBQV också har en Fafner?

- Dereborn
- Dereborn
- calif de funk
- VIP medlem
Nix-pix. Nu hade du ingen flytRoborock skrev:Ja ha du kanske sitter på en fafner du med !och känner att nja du vill prova den här aguilar pjäsen

- Dereborn
- Dereborn