Hellboy skrev:
Du är ju bra så det blir ju säkert strålande. Tror säkert att Basbloggen också är duktig men tyvärr har jag inte hört någonting (av vad jag vet! ) så jag kan inte uttala mig.
Tack!
Oftast är det faktiskt min kollega Johan som mastrar, och jag som sköter faktureringen, eftersom jag oftast sitter och sänder trav i någon TV-kanal.
Cosmos är väldigt bra. Både Hoffe och Sören är kanon.
//J
Ja de är bäst enligt min erfarenhet. Åsa Winzell som jobbade på Polar förut är också grym. Vart tog hon vägen?
Tror att hon bor i Göteborg om jag inte är helt felunderrättad. Bodde utomlands ett tag. Vare sig Mia eller Åsa på Polar mastrar längre tyvärr. Dom var väldigt bra båda två. Henrik tog över mastringsprylarna när Polar tvingades flytta och han sitter tvärs över gatan från gamla Polarstudion ungefär. Har man tur att få Björn Engelmann på Cuttingroom så är han också väldigt bra. Problemet med Cuttingroom är att man inte kan välja med vem man vill mastra, vilket är heltokigt kan jag tycka. Några av dom som sitter på Cuttingroom är verkligen inte bra. Så man vågar inte chansa......
Sen ska tydligen trummisen/slagverkaren Magnus Perssons (Eagle Eye Cherry/Elvis Costello e.t.c.) bror tydligen vara en riktig höjdare också men honom har jag aldrig jobbat med och jag minns inte ens vad han heter i förnamn. Men han har ett väldigt bra rykte.
//J
Se där, lite info om Åsa. Det var synd att höra att hon inte mastrar längre, tycker hon var fenomenal.
Björn är bra, men precis som du säger är Cuttingroom lite svajigt i övrigt. Jaså Magnus bror mastrar, den var intressant! Vi lirade ju ihop på första Eagle-Eyeskivan, jag ska fråga honom när jag springer på honom nästa gång.
bootsy skrev:Se där, lite info om Åsa. Det var synd att höra att hon inte mastrar längre, tycker hon var fenomenal.
Björn är bra, men precis som du säger är Cuttingroom lite svajigt i övrigt. Jaså Magnus bror mastrar, den var intressant! Vi lirade ju ihop på första Eagle-Eyeskivan, jag ska fråga honom när jag springer på honom nästa gång.
Jag pratade med Lennart Östlund på Polar för ett tag sedan och han uppdaterade lite grand. Jag använde Åsa några gånger och hon var alltid förtjusande och väldigt duktig. Det kan vara så att jag minns fel men hon är tillbaka i landet igen och jag TOR att det var så att hon nu håller till i Göteborg. Kan minnas fel, dock, så jag garderar mig lite......
Jag har hört många prata om Magnus Perssons bror och plussat på honom rejält vad det gäller mastering. Kolla med Magnus om du träffar på honom. Vore ju lite skojjigt om Classe Persson faktiskt är Magnus bror..... Någon som vet?
Kan nog vara bror t Magnus. I vissa vinklar är dom nog lite lika - eller?
Har verkligen ingen aning. En viss likhet finns ju helt klart men jag har i mitt inre fått för mig att han ska vara lite yngre. Men det är nog egentligen inte någonting jag ska säga då jag aldrig mig veterligen träffat honom så det är kanske bara inbillning. Men googlar man på orden "mastering" och "persson" så är det mer eller mindre bara Claes man får upp och då jag tror att Magnus bror mastrat länge och väl så är det nog ganska troligt att det är han. Kanske.....
Hellboy skrev:
Det där låter ju jättebra. Skojjigt att höra. Bra gjort. Läste jag fel eller sänder du TRAV..... Snacka om hästjobb.....
//J
Gnääääääägg! Tyvärr läste du rätt.
Jag har producerat en cd för hundar en gång för snart 20 år sedan. Med hundljud på. Hundar som gläffser, gnyr, skäller och låter som hundar gör mest. Tanken var att matte eller husse skulle sätta cd´n på repeat när dom gick hemifrån så att hunden inte skulle känna sig ensam hemma. Den sålde faktiskt i över 5.000 exemplar under ett par år. Om hundarna verkligen kände sig mindre ensamma eller om dom sprang runt och undrade var alla hundar dom hörde befann sig förtäljer inte historien. Hade säkert 50 olika hundar i studion under ett par veckors tid. En av dom kissade inomhus. Det var inte min idé och det var ett annat bolag bakom som släppte plattan men det betalade sig bra. Ett av dom konstigaste jobb jag gjort någonsin. Snacka om att få skäll på jobbet.....
Hellboy skrev: En av dom kissade inomhus. Det var inte min idé ....
Lustigkurre!! Jag var på en fest på Polarstudion för ett gäng år sedan och då var det en någorlunda känd artist som något för överförfriskad pinkade i en blomkruka av ganska stor modell som stod i trappan upp till B-studion. Skojjigt. Det var inte min idé den gången heller.
Hellboy skrev: En av dom kissade inomhus. Det var inte min idé ....
Lustigkurre!! Jag var på en fest på Polarstudion för ett gäng år sedan och då var det en någorlunda känd artist som något för överförfriskad pinkade i en blomkruka av ganska stor modell som stod i trappan upp till B-studion. Skojjigt. Det var inte min idé den gången heller.
//J
Måste säga att det var för jävla skönt att lätta lite på trycket där...
eller, ööh, det kan ha vart i blomman i fönstret här hemma, fan vad sambon ser grinig ut...
Keep on rocking motherfuckers...
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Ja , det är Magnus bror.
Det där med att man inte vet om man får Björn eller inte på Cutting room....??? Jag har aldrig haft några problem att få Björn....fattar inte vad ni snackar om...Kanske har att göra med att jag döpte honom till "Mastringens doktor Phil" när jag kommit till honom med nåt som jag kände mej osäker på och han VERKLIGEN fick att låta SKITBRA...
Limpan sitter där nu också och han är inte heller kattskit.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Ja , det är Magnus bror.
Det där med att man inte vet om man får Björn eller inte på Cutting room....??? Jag har aldrig haft några problem att få Björn....fattar inte vad ni snackar om...Kanske har att göra med att jag döpte honom till "Mastringens doktor Phil" när jag kommit till honom med nåt som jag kände mej osäker på och han VERKLIGEN fick att låta SKITBRA...
Limpan är en bra ljudtekniker men jag har aldrig mastrat med honom. Men han får beröm från väldigt många håll. Det kan vara så att du känner Björn bättre än vad jag och andra gör eller om du är lite mer bundis med dom där ute men dom har faktiskt varit ganska tjuriga på den punkten. Har inte kunnat välja tekniker på väldigt länge och det började för ca 8 - 10 år sedan. Så jag har valt att anlita andra. Kan varit så att dom ändrat sin policy på senare tid. Ingen aning. Men jag blev lite sur. Bad om Björn några gånger och sen när man väl dök upp så fick man någon som man inte kände till och vid ett par tillfällen blev det inte bra alls. Så jag valde bort dom och har kört med framförallt Polar innan dom la ner och Cosmos. Har aldrig mastrat med Limpan men det är ju en go gubbe och han har bra öra så han är säkert kanon. Erfaren som få.
Ja , det är Magnus bror.
Limpan är en bra ljudtekniker men jag har aldrig mastrat med honom. Men han får beröm från väldigt många håll. Det kan vara så att du känner Björn bättre än vad jag och andra gör eller om du är lite mer bundis med dom där ute men dom har faktiskt varit ganska tjuriga på den punkten. Har inte kunnat välja tekniker på väldigt länge och det började för ca 8 - 10 år sedan. Så jag har valt att anlita andra. Kan varit så att dom ändrat sin policy på senare tid. Ingen aning. Men jag blev lite sur. Bad om Björn några gånger och sen när man väl dök upp så fick man någon som man inte kände till och vid ett par tillfällen blev det inte bra alls. Så jag valde bort dom och har kört med framförallt Polar innan dom la ner och Cosmos. Har aldrig mastrat med Limpan men det är ju en go gubbe och han har bra öra så han är säkert kanon. Erfaren som få.
//J
Shit vad förhistorisk du är nu... Polar lade väl ned för typ 5 år sen och Cutting Room ligger nu vid St Eriksplan...
Jag tror inte alls att det är några problem med att få Björn om man vill ha Björn. Det där är nog gammalt och förbi.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Ja , det är Magnus bror.
//J
Shit vad förhistorisk du är nu... Polar lade väl ned för typ 5 år sen och Cutting Room ligger nu vid St Eriksplan...
Jag tror inte alls att det är några problem med att få Björn om man vill ha Björn. Det där är nog gammalt och förbi.
Berne har haft samma problem långt efter att jag slutade använda dom. Ska kolla med honom. Tror att han var där någorlunda nyligen. Senaste året i alla fall.