bygga ståbas!
-
- Kontot är inaktiverat
- Smygbas
- Medlem+
Jag vet inte, det finns många som säger mycket, jag tror nog att detaljer på basen gör skillnad, men knappast stor. Och knappast t.ex på en rockabillyscen, om du förstår.Kandyman skrev:En kontrabasist från England sa till mig att i snäckan sitter mycket
av botten i basljudet. Vet inte om han har rätt, låter lite mysko.
Kul med projekt! Vad heter han, basisten i Necromantix har ju byggt sin egen bas.
Tips! Limma inte med vanligt trälim, om du inte har gjort det redan. När man gör instrument limmar man med väldigt klent lim, så att när trät rör sig så ska limfogarna gå upp, istället för att trät spricker. Men det tipset kanske kom för sent?
Jag kan tänka mig att den här kan låta rätt skoj, dock för att få något användbart ljud i den så kanske det är ett bra tips med stålsträngar och en bra magnetmick? Då borde kroppen spela lite mindre roll...
Stråkspel förresten? Blir en utmaning.... :)
- inferno
- Medlem
-
- Kontot är inaktiverat
- inferno
- Medlem
- cougar
- Medlem+
- inferno
- Medlem
Oh yeah!cougar skrev:Haha "Patricia and inferno sitting up a tree "K.I.S.S.I.N.G"...... hahhainferno skrev:Det vet jag inget om. Men frugan hans gör inte ont att titta påKandyman skrev:Ja, han är ju världsmästare på det mesta...tycker han själv iallafall.![]()
/Inferno
Sö sött med Lööööwe![]()
![]()
![]()

/Inferno

Billigaste Thomannkontran med Lambert fejksenor
-
- Kontot är inaktiverat
- hiwatt
- Medlem
epa skrev:Japp!!
Mosade dit egenhändigt tvinnade strägnar av trädgårdssnöre!! tvingade dit en brygga och gjorde ett temporärt stall.... tvingade dit baksidan
http://www1.shellkonto.se/gnashed/hejbas/skevbas1.mp3
den låter... typ... med strängar så kan det nog låta bättre... iaf så håller det nog pitchen lite bättre... : ) ska pilla lite mer i helgen,,,
Bara att inskaffa Kandymickar nu !!!...hahaha...sen är det bara att masstillverka

Bra gjort iaf !
Thee SuspenderS
*Medlem i Arvika Kontrabas Klubben*
-
- Kontot är inaktiverat
- hiwatt
- Medlem
OH MY GOD !!!!!!....hahaha...det är bara bra att "pesten" sprider sig...Kandyman skrev:Ha ha, tjena Hiwatt. Kul att du dyker upp här.
Myycket bra fora![]()
Nu måste jag ju säga nåt som hör tråden till oxo.
Epa kör oxo på Kandymick. Pesten sprider sig
Håller på att bekanta mig med sidan än så länge...men jag lovar att jag ska bidra med nåt....vad det nu blir !!!
Thee SuspenderS
- epa
- Medlem+
Har haft projektet lite på is, men ska släpa hem min vanliga kontra och börja med finliret, har limmat fast en sadel iaf, ska slipa upp skåror för strängarna...
Sen klurar jag vidare med resten, ska göra stallet snart.... sen är det nog bara att måla och lacka halsen med nått svinhårt på greppbrädan...
Baksidan har jag haft som underlägg på ett bord så den börjar se vintage ut nu!!
Men fan, med kandymick så borde den låta bra!!
Sen klurar jag vidare med resten, ska göra stallet snart.... sen är det nog bara att måla och lacka halsen med nått svinhårt på greppbrädan...
Baksidan har jag haft som underlägg på ett bord så den börjar se vintage ut nu!!
Men fan, med kandymick så borde den låta bra!!
Fuuzzzz.....