Thomann vs Strunal?

Diskussioner om kontrabasar
Nick Nail
Medlem

Thomann vs Strunal?

Inlägg av Nick Nail »

Jag är -som jag har skrivit på andra ställen- på jakt efter en plywoodkontra med ebenholtzgreppbräda. Jag undrar om Strunalbasarna är värda de där extra 6000:- jämfört med Thomanns egna basar? Jag har råd med vilken som (och kanske lite mer ändå), men man vill ju ha ut så mycket som möjligt av sina investerade pengar. :wink:
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Tror Strunal gör basar åt Thomann faktiskt (alltså som Thomann säljer under eget namn). Eller så avr det något annat märke. Hellboy ahr koll på det där.
Nick Nail
Medlem

Inlägg av Nick Nail »

Jag såg i en annan tråd att basarna som Thomann kallar 1, 2 o.s.v. skulle vara tjeckiska, d.v.s. Strunal, 11, 22... skulle vara rumänska och 111 o.s.v. kinesiska. När jag skrev "Thomanns egna" menade jag de kinesiska.
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Nick Nail skrev:Jag såg i en annan tråd att basarna som Thomann kallar 1, 2 o.s.v. skulle vara tjeckiska, d.v.s. Strunal, 11, 22... skulle vara rumänska och 111 o.s.v. kinesiska. När jag skrev "Thomanns egna" menade jag de kinesiska.
Ah just det. Tänkte fel :)
Nick Nail
Medlem

Inlägg av Nick Nail »

Är det ingen som vet något om detta? Kanske någon har en uppfattning om Strunals billigare basar utan att ha jämfört med Thomanns kineser?

En musikhandlare jag talade med hade mycket gott att säga om Strunal även om han tyckte att de var dyra. Han förespråkade Schrötter som ett billigare och -enligt honom- bättre alternativ, eftersom Schrötter har massiva lock.
Skriv svar