Manfred Mann's Earthband

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Manfred Mann's Earthband

Inlägg av Bean »

Var i Köpenhamn i går och såg Manfred Mann's Earthband. Senast jag såg dem var för 30 år sedan på Olympen i Lund och hade inte lyssnat speciellt mycket på dem de senaste 10 åren så jag förväntade mig inget av konserten igår.

Men fy fan va bra!
Sångaren Noel McCalla...fy för helvete vilken soulman! Det enda lite negativa med konserten var ett fruktansvärt tråkigt basljud. Lite komiskt i det hela att han spelade på en Warwick, som jag som bekant avskyr. :lol:

Men, men...nu sitter man här och lyssnar på gamla Earthband-plattor så öronen svettas. "The Roaring Silence", "Watch", "Angel Station", "Nightinggales & Bombers", "Solar Fire" ....and the list goes on.

Länge leve nostalgin! :D
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem

Re: Manfred Mann's Earthband

Inlägg av Klopper »

Bean skrev:Var i Köpenhamn i går och såg Manfred Mann's Earthband. Senast jag såg dem var för 30 år sedan på Olympen i Lund och hade inte lyssnat speciellt mycket på dem de senaste 10 åren så jag förväntade mig inget av konserten igår.

Men fy fan va bra!
Sångaren Noel McCalla...fy för helvete vilken soulman! Det enda lite negativa med konserten var ett fruktansvärt tråkigt basljud. Lite komiskt i det hela att han spelade på en Warwick, som jag som bekant avskyr. :lol:

Men, men...nu sitter man här och lyssnar på gamla Earthband-plattor så öronen svettas. "The Roaring Silence", "Watch", "Angel Station", "Nightinggales & Bombers", "Solar Fire" ....and the list goes on.

Länge leve nostalgin! :D
Var på tuben härom kvällen och avnjöt gamla godingar med earthorna.
Mike dÁbo? på sång och Kurt Vinkelvolt eller vad han nu heter på bas.
Kalas!
Användarvisningsbild
Tompa
Medlem+

Inlägg av Tompa »

Dom är alltså fortfarande igång, kul! Jag såg dem någonstans mellan '88 och '90 på Ullevi som förband till Beach Boys. Jag hade dock helst sett dem kring 1975, de tidiga Earth Band skivorna är grymma, vilket fantastiskt keyboard-ljud!
Tompa