Jag har aldrig lött en MM-humbucker med olika sladdar som sticker ut.
Jag är lite osäker på hur man skall göra. Jag vill ha den som humbucker i parallellt läge.
Räcker det med att jag löder den vita kabeln till volympoten?
schemat: http://www.bartolini.net/instructions/p ... i_page.pdf
Ett litet förslag: borra ett litet hål i kontrollplattan och sätt i en trevägsswitch så kan du köra den i parallell, single coil eller seriell allt efter behag. Jag har satt ersatt tvåvägsswitchen i min Sandberg (single coil, seriell) med en trevägs, och det är verkligen tre helt olika karaktärer man får tillgång till. Om inte annat kanske nåt att fundera på i framtiden!
Haha! Vad var det jag sa?! Skitbra blev det!
Vet du om jag kan använda de gamla texaspotarna? Ljud blev det, men när jag drar upp tonratten brusar det av bara helvete.
Jag lödde jorden till tonpoten. Bättre att löda till volympoten?
Se till att alla potarna har kontekt med jord, då spelar det ingen roll var du löder fast jorden från mik och stall. Fast det borde inte brusa om en humbucker...
"If you reach perfection your standards are too low."
Jag fick bukt med bruset. Hade lött stalljorden till fel ställe. Nu är basen knäpptyst och låter skitbra! Frågan är om jag behöver en halsmick?
Löder i Ultrajazzen när den kommer. Ska bli coolt att höra hur de låter ihop.
Nytt problem. När jag drar ner tonekontrollen helt dör basen helt. Spelar ingen roll om jag drar upp tonen igen. Basen återupplivas först när jag dragit ur och stoppat i sladden.
En annan sak: När båda mickarna körs samtidigt åker volymen ner en bit. Kan det var ett fasfel?