Hm, en bit av sadeln lossnade för ett tag sen. Blev trevligt rassel som passade bra till en låt , men jag vill spela fler låtar så detta bör fixas. Sadeln gick av under E-strängen, så det är en väldigt liten bit som har försvunnit.
Kan man limma detta? Jag personligen ser inte varför man inte skulle kunna det men jag är ju också väldigt inkompetent när det kommer till lim och sånt så råd vore trevligt.
Jag förmodar att vi pratar om en bas med vanlig plastsadel och att du menar den på halsen? Jag har limmat på nån gitarr ibland som akutåtgärd, men på en bas är det väl tveksamt om det håller i längden. En plastsadel kostar inte många tior och är ganska enkel att byta. Skaffa en ny är mitt tips! Tänker du ändå försöka limma bör du väl ha nåt 2-komponentlim som klarar lite vibrationer, men limmar du med sånt kan det bli marigt att få bort sadeln sen, vilket du förr eller senare ändå åker på.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Min översadel gick av på mitten efter en förödande date med ett bordshörn när jag sträckte mig efter kaffekoppen. Alltså inte ens något tufft och manligt?!
Fast en tur till Basse resulterade i en ny fin översadel (svart istället)... enda problemet var att jag fick en sadel till P-bas när jag råkar ha en Jazz-hals... tebax till ruta ett alltså. Fast han har lovat att kirra biffen till mig! Skön katt, den där Basse...
Vanligt trälim är bra till sadlar. Man vill inte limma den för hårt, den bör gå att ta bort när så behövs.
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm