Bättre att han G#:ar än Ab:ar..f-bass skrev:Han gillar nog bara att gissa och sen hålla fast vid gissningarna....
Fingerövning goes tempererings-tråd.
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Det jag påstår och kommer att påstå är att Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument.
Resten är bara "Ripiento" som en god italienare skulle sagt.
Det känns som att du avfärdar allt vi säger, just för att det är vi som säger det.
Punkt slut.
Vi kan ange källor till våran information. Kan du styrka att du har rätt?
- GandhiMK2
- Medlem++
Jag tycker att det är Ab-fest i full gång! Can't stop a tidal wave, liksom..Rix skrev:Bättre att han G#:ar än Ab:ar..f-bass skrev:Han gillar nog bara att gissa och sen hålla fast vid gissningarna....

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- GandhiMK2
- Medlem++
Bråka inte med honom. Han har pluggat och är därför professionell.Nick skrev:Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Det jag påstår och kommer att påstå är att Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument.
Det känns som att du avfärdar allt vi säger, just för att det är vi som säger det.
Punkt slut.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
Gjorde en tabbe och rensade datorn från cookies. Då försvan min ignore av ...en medlem här på PB.Perennial skrev: Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.
Punkt slut.
Atlant - om du gått i universitet, och detta Universitet har haft det minsta med musik att göra, så tycker jag du ska stämma dom inför domstol. Om det är detta du har lärt dej i Universitet. det är nämligen fel.
Punkt slut, för att citera dej.
Om du på din bandlösa bas intonerar ett F# högt upp på G-strängen likadant när det är tersen i ett D-durackord som när det är septimen i ett G#m7, så är du inte bara lurad, utan även tondöv.
Och det tror jag inte att du är!
Du är ju proffessionell och utbildad i Universitet.
Nu ska jag återställa ignore-cookien i min webbläsare.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag är också professionell! Jag har jobbat en dag som musikläraref-bass skrev:Bråka inte med honom. Han har pluggat och är därför professionell.Nick skrev:Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Punkt slut.

- Tössberg
- Medlem++
Då är jag ungefär 100 dagar mer professionell än dig!Nick skrev:Jag är också professionell! Jag har jobbat en dag som musikläraref-bass skrev:Bråka inte med honom. Han har pluggat och är därför professionell.Nick skrev:Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Punkt slut.

Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Vad pluggar du?Tössberg skrev:Då är jag ungefär 100 dagar mer professionell än dig!Nick skrev:Jag är också professionell! Jag har jobbat en dag som musikläraref-bass skrev:Bråka inte med honom. Han har pluggat och är därför professionell.Nick skrev:Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Punkt slut.
- Tössberg
- Medlem++
Inget alls! Glömde att man måste ha en mångårig universitetsutbildning för att få vara professionell!Nick skrev:Vad pluggar du?Tössberg skrev:Då är jag ungefär 100 dagar mer professionell än dig!Nick skrev:Jag är också professionell! Jag har jobbat en dag som musikläraref-bass skrev:Bråka inte med honom. Han har pluggat och är därför professionell.Nick skrev:Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Punkt slut.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
Jag pluggar en musiklärarkursTössberg skrev:Inget alls! Glömde att man måste ha en mångårig universitetsutbildning för att få vara professionell!Nick skrev:Vad pluggar du?Tössberg skrev:Då är jag ungefär 100 dagar mer professionell än dig!Nick skrev:Jag är också professionell! Jag har jobbat en dag som musikläraref-bass skrev:Bråka inte med honom. Han har pluggat och är därför professionell.Nick skrev:Är du medveten om du att du undvek frågan?Perennial skrev:Ciss och Dess är enharmoniska. Olika namn, låter likadant. På alla instrument. I vårat modena tempererade system.Nick skrev:Har du googlat/frågat folk du litar på om tempererad stämning?Perennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
Punkt slut.

- TDHP
- Forumvärd
Ja, inte fan spelar jag bara för att det är så vansinnigt kul jämt!Rix skrev:O jag har vickat som musiklärare en gång.TDHP skrev:Jag har också varit musiklärare!
Jösses, vi är alla proffs!

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- basmartin
- Medlem+++
http://sv.wikipedia.org/wiki/EnharmonikPerennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
wikipedia skrev:Exempelvis behöver tonerna giss och ass inte ha samma tonhöjd vid oliksvävande temperatur.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag citerar - än en gång - Ingemar Stenmark:basmartin skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/EnharmonikPerennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
wikipedia skrev:Exempelvis behöver tonerna giss och ass inte ha samma tonhöjd vid oliksvävande temperatur.
"He gå int förklaar fö en som int begriip".
- Nick
- VIP medlem
- Kontakt:
- GandhiMK2
- Medlem++
Jag tror att Perineum är, som en god Malay skulle säga : Penuh Kotoran...basmartin skrev:http://sv.wikipedia.org/wiki/EnharmonikPerennial skrev:Ja ja, blablabla flippa inte ur nu.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Jag också. På musikgymnasium. I ett år. Sen flyttade jag till Stockholm. Sen har jag hållit föreläsningar om musikbranschen och inspelningsteknik lite då och då också på olika musikskolor. Men det sistnämnda gör väl inte att jag egentligen borde känna till hur stråkmusiker intonerar i olika tonarter. Vilket å andra sidan kanske fleråriga musikstudier, arrat för stråkar, spelat med, samt spelat in, stråkmusiker och att ha spelat bandlös bas i 30 år kanske gör.....TDHP skrev:Jag har också varit musiklärare!
//J
- GandhiMK2
- Medlem++
Amen to THAT....Marshall skrev:Semborg och forumvärdar! Vad väntar ni på?Ale skrev:Permanent IP-ban FTW
Hellboy skrev:Ungefär så. Och sen går folk igång och ger igen i kubik.....the_great_alfonzo skrev:Är det något särskilt som har hänt nu eller är det bara hur han slänger ur sig random-otrevligheter hit och dit hela tiden?
//JJanne! Läs sid 2 i tekniktråden och tänk igen!Hellboy skrev:Det tror jag inte. Personligen gillar jag Perennial. Men i det här fallet har han fel och då kan man ju påpeka det i snäll och trevlig ton får jag hoppas.f-bass skrev:OJ...det där låter lite rasistiskt...akta dej...han är i "jag är kränkt"-tagen...Hellboy skrev: Bara så att du vet, mannen......
//J
Jag blir väldigt nyfiken på VAD du du gillar med Persiennen..
Helt jävla otroligt!