Jag hittade den här http://www.tcgakki.com/items01/tc017802.html och blev lite glad. Läste priset på 189000YEN och gick snabbt in på Forex och slog in 18900YEN, 1500:-!!! Mailade butiken och fick svar rätt omgående att de inte under några omständigheter skickar internationellt.
Kollade sedan Forex sidan igen och insåg mitt misstag, glömde en nolla.
Så om det är någon som är på väg till Japan har ni en till salu där för ca 15000:-
rokker skrev:Jag hittade den här http://www.tcgakki.com/items01/tc017802.html och blev lite glad. Läste priset på 189000YEN och gick snabbt in på Forex och slog in 18900YEN, 1500:-!!! Mailade butiken och fick svar rätt omgående att de inte under några omständigheter skickar internationellt.
Kollade sedan Forex sidan igen och insåg mitt misstag, glömde en nolla.
Så om det är någon som är på väg till Japan har ni en till salu där för ca 15000:-
Oj. Det var den dyraste jag sett någonsin. Fast det är väl kanske lite självklart att dom kommer att börja stiga i värde framöver. Hittills har beg priserna varit hyffsat moderata och det beror nog mycket på att inte så många känner till den och vad det egentligen är under skalet. Men det skrivs ganska mycket om den på andra forum också nu så håll hårt er Squeezebox, ni som har en. LA-2A, som den näst intill är en exakt kopia av (det finns några små skillnader men det är mer gällande balancerade in/utångar och andra mindre viktiga saker för en basist) kostar som sagt rejält mycket mer. Har inte sett en Urei/Teletronix LA-2A till salu som gått för mindre än 5.000 dollar på många, många år. Och Universal Audio´s kopia av originalet kostar också över 4.000 dollar ny. Så håll ögonen öppna ni som är intresserade och sälj inte ni som har en. Tror att priset på dom kommer stiga rejält framöver.
Hellboy skrev:
Oj. Det var den dyraste jag sett någonsin. Fast det är väl kanske lite självklart att dom kommer att börja stiga i värde framöver. Hittills har beg priserna varit hyffsat moderata och det beror nog mycket på att inte så många känner till den och vad det egentligen är under skalet. Men det skrivs ganska mycket om den på andra forum också nu så håll hårt er Squeezebox, ni som har en. LA-2A, som den näst intill är en exakt kopia av (det finns några små skillnader men det är mer gällande balancerade in/utångar och andra mindre viktiga saker för en basist) kostar som sagt rejält mycket mer. Har inte sett en Urei/Teletronix LA-2A till salu som gått för mindre än 5.000 dollar på många, många år. Och Universal Audio´s kopia av originalet kostar också över 4.000 dollar ny. Så håll ögonen öppna ni som är intresserade och sälj inte ni som har en. Tror att priset på dom kommer stiga rejält framöver.
MVH//Jan
Blir till att plocka fram lödkolven igen då
Måste hitta kopplings schemat igen.
Jag mailade de som gör/marknadsför Juice Boxen (http://ecstaticelectric.com/) och fick följande svar från dem: The reissue of the Squeezebox is in the works, but no definitive time frame has been set. I will keep you updated if there is any news.
Så det finns ju hopp om att man snart skulle kunna få tag i en till ett vettigt pris
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
groovyjr skrev:Jag mailade de som gör/marknadsför Juice Boxen (http://ecstaticelectric.com/) och fick följande svar från dem: The reissue of the Squeezebox is in the works, but no definitive time frame has been set. I will keep you updated if there is any news.
Så det finns ju hopp om att man snart skulle kunna få tag i en till ett vettigt pris
Coolt. Tror nog faktiskt att den blir ganska dyr om/när den börjar säljas. Svårt att bygga en så´n under 10´:-. Där någonstans kommer den säkert att hamna om dom inte snålar in någonstans. Trafon är viktig och någon sa att den som sitter i kostar i dagsläget minst 1.500:- bara den.....
Premiärinspelning med Squeezeboxen igår!
Dock var det inte linead bas som gällde så signalkedjan blev: Precision -63 -> Squeezebox -> Fender Bassman -63.
Soundet är helt lysande. Det blir varmt och gosigt när man spelar med fingrarna, och härligt attackigt och "nära" nar man kör plektrum. Producenten älskade också hur det pressade ihop basen. Inte så konstigt kanske, emedan det ser ut såhär i racken i hans studio: