Big Muff

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Fogerty
Medlem

Big Muff

Inlägg av Fogerty »

Vilken utav de tre big muff pedaler som säljs på thomann passar till bas?

http://www.thomann.de/se/electro_harmon ... g_muff.htm
http://www.youtube.com/watch?v=7LWEHMGarVY" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Inlägg av motorman »

Big Muff Pi USA funker inte enligt mina erfarenheter. Den stjäl för mycket botten. Har varit nyfiken på Big Muff Pi Bass men aldrig sett den i ngn musikaffär i Sydsverige så jag har inte kunnat testa den.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

motorman skrev:Big Muff Pi USA funker inte enligt mina erfarenheter. Den stjäl för mycket botten. Har varit nyfiken på Big Muff Pi Bass men aldrig sett den i ngn musikaffär i Sydsverige så jag har inte kunnat testa den.
Precis, USA modellen funkar inte enligt mig annat än i nödfall. Den ryska (som inte finns på Thomann) ska vara bra har jag hört, men inte haft möjlighet att testa själv. Little Big Muff funkar fint som man kan läsa i många trådar här. Bass-varianten har jag inte heller testat men det vore väl konstigt om den inte passar till bas. :lol:
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Inlägg av bassicfun »

vet inte hur dom är nu,men en gammal muff funkar bra till bas (om man vill ha MYCKET dist)
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Jag har en Bass Big Muff och det är den bästa distpedalen jag har ägt
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Är otroligt nöjd med min Little Big Muff
Användarvisningsbild
MartinB
Medlem+

Inlägg av MartinB »

russian big muff är väl vad han Muse använder (plus minst tusen andra grejer också tror jag...)
/Martin
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+

Inlägg av peppe »

Jag tycker Bass Muffen låter rätt bra 4.40 in i detta klipp!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XWLxPvVH4Ic[/youtube]
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
dereborn

Inlägg av dereborn »

bassicfun skrev:vet inte hur dom är nu,men en gammal muff funkar bra till bas (om man vill ha MYCKET dist)
Instämmer!
Användarvisningsbild
motorman
Medlem+

Inlägg av motorman »

Gunship skrev:russian big muff är väl vad han Muse använder (plus minst tusen andra grejer också tror jag...)
I en av TRE riggar spelade samtidigt så spelar det ju mindre roll t.ex hur mycket botten en big muff stjäl.
Användarvisningsbild
flagg
Medlem+

Inlägg av flagg »

peppe skrev:Jag tycker Bass Muffen låter rätt bra 4.40 in i detta klipp!
Sannerligen! Sugen blev man. Borde gå att få hem för under 600:- från dv247.com.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Little Big Muff har även jag haft en sväng och tycker den funkade bra.
Bas-Muffen lär ju också funka.

Länge sedan jag testade en vanlig standard Big Muff dock så den vågar jag inte uttala mig om, men jag litar verkligen på bassicfun och Dereborns omdöme i frågan!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem

Inlägg av -rally- »

har hört att big muff pi ska vara sådär, bas muffen har jag intte testat... själv har jag en rysk och den är helt fantastisk! den kan vara lite klurig att få tag på, men om du gillar big muff karaktären, och vill ha ordentligt tryck i subben så är det en sån du ska ha! den + en ordentlig 15" låda = våldsam och helt söndertrasad spelglädje :)
barium
Medlem+

Inlägg av barium »

-rally- skrev:har hört att big muff pi ska vara sådär, bas muffen har jag intte testat... själv har jag en rysk och den är helt fantastisk! den kan vara lite klurig att få tag på, men om du gillar big muff karaktären, och vill ha ordentligt tryck i subben så är det en sån du ska ha! den + en ordentlig 15" låda = våldsam och helt söndertrasad spelglädje :)
Basvarianten på de nya små basmuffarna bygger ju den gamla gröna ryska big muffen.

Alltså inte USA-varianten som little big muff gör.
Användarvisningsbild
-rally-
Medlem

Inlägg av -rally- »

barium skrev:
-rally- skrev:har hört att big muff pi ska vara sådär, bas muffen har jag intte testat... själv har jag en rysk och den är helt fantastisk! den kan vara lite klurig att få tag på, men om du gillar big muff karaktären, och vill ha ordentligt tryck i subben så är det en sån du ska ha! den + en ordentlig 15" låda = våldsam och helt söndertrasad spelglädje :)
Basvarianten på de nya små basmuffarna bygger ju den gamla gröna ryska big muffen.

Alltså inte USA-varianten som little big muff gör.
good to know. tack
Skriv svar