Mu-tron

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Mu-tron

Inlägg av bassicfun »

Någon här på pratabas som har Mu-tron pedaler?Jag har en antik envelope,men det finns ju fler.
Bild
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
Mooga
Nykomling

Inlägg av Mooga »

Tjena!
Jag har en Mutron3:a. Den är tyvärr numera omgjord till ett rack. Mutronen är dessutom tok moddad med exprpedal + massa nya filter inställningar. Dessvärre så har snubben som utförde modden slarvat bort orginal lådan och rattarna.... synd, men va faan. Det sitter dessutom en EHX bassmicrosynth, octavider + en cool hemmagjord kompressor i samma rack låda(2hög). Innan den hamnade i racket så lät jag samma snubbe bygga in en nivåkontroll på den. Potten satt mellan jacken. Den lät för starkt när man hade effekten på. Det är en grym effekt. Minns att jag ibland knappt hade något filtersvep på, utan mest för att jag gillade ljudet när det gick igenom den. Lät fett på något sätt. Är mycket sugen på nya Qtron+. Kul med insert!. Har även Crybaby bas wha. Väldigt bra.

mvh A[/i]
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

Jag vet inte om du är intresserad att köpa men det finns en del på ebay.
http://search.ebay.com/search/search.dl ... category0=

Annars vet jag att Sven Lindvall har flera stycken. Om du vill testa. Tror nog inte han skulle ha nåt emot att få lite besök.
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Mooga skrev:Tjena!
Jag har en Mutron3:a. Den är tyvärr numera omgjord till ett rack. Mutronen är dessutom tok moddad med exprpedal + massa nya filter inställningar. Dessvärre så har snubben som utförde modden slarvat bort orginal lådan och rattarna.... synd, men va faan. Det sitter dessutom en EHX bassmicrosynth, octavider + en cool hemmagjord kompressor i samma rack låda(2hög). Innan den hamnade i racket så lät jag samma snubbe bygga in en nivåkontroll på den. Potten satt mellan jacken. Den lät för starkt när man hade effekten på. Det är en grym effekt. Minns att jag ibland knappt hade något filtersvep på, utan mest för att jag gillade ljudet när det gick igenom den. Lät fett på något sätt. Är mycket sugen på nya Qtron+. Kul med insert!. Har även Crybaby bas wha. Väldigt bra.

mvh A[/i]
Bild
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Mooga
Nykomling

Inlägg av Mooga »

Ok Liten!

Några bilder. Lite svårt att se vad som står på rattarna pga svart text på grågrön bakgrund. De olika effekterna har separata jack på baksidan. Mutron har även pedal jack. Inga av och på knappar. Tänker använda någon slags loop pedal. Tittat på Lehle. Någon som har andra förslag på bra loop switcher?. Gärna fler loopar än 2.
Bild

Bild

Bild
[/img]
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Bygg din egen:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=52184#52184

Mer bilder från bygget finns i JunJuns Looppedal tråd under effekt-forum-benet
Användarvisningsbild
Mooga
Nykomling

Inlägg av Mooga »

Har inte tid att bygga egen. Hittade den här sidan:

http://www.loop-master.com/

Verkar finnas alla varianter på loopers och switchar.
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Inlägg av bassicfun »

Det verkar vara en frän mojäng du har...Min Mu-tron har åxå problemet att den blir högre när man slår på den.Men det är som du säger att den gör något bra med ljudet även när effekten är av.Jag har både orginal kartong ,bruksanvisning och garantipapper kvar från 1975.
Skulle vara kul att testa en Bi-phase eller octavern.
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Mooga skrev:Har inte tid att bygga egen. Hittade den här sidan:

http://www.loop-master.com/

Verkar finnas alla varianter på loopers och switchar.
Läst att Loop-master killen ligger lågt.. problem med hälsan?...
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Jag ropade visst in en Mu-Tron på Ebay under nyårsnatten(!). Vaknade lite kallsvettig dan efter! :mrhappy:

Hoppas den dyker opp snabbt och att tullen e lat!
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem

Inlägg av Boom »

Rix skrev:Jag ropade visst in en Mu-Tron på Ebay under nyårsnatten(!). Vaknade lite kallsvettig dan efter! :mrhappy:

Haha, hade du tråkigt på nyårsnatten?
Om du skulle få för dig att sälja din inropade Mu-Tron så kan du väl meddela mig ;)
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Boom skrev:
Rix skrev:Jag ropade visst in en Mu-Tron på Ebay under nyårsnatten(!). Vaknade lite kallsvettig dan efter! :mrhappy:

Haha, hade du tråkigt på nyårsnatten?
Om du skulle få för dig att sälja din inropade Mu-Tron så kan du väl meddela mig ;)
Yes sire, you have the first tjing!

Nejdå, men festen mojnade lite där framåt 3-tiden och då passade jag på att fyllesurfa lite..
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++

Inlägg av peter_s »

Liten skrev:Läst att Loop-master killen ligger lågt.. problem med hälsan?...
Jag har också läst det, men han har kanske frisknat till nu? Vill minnas att det stod att han inte tog emot några ordrar på hemsidan förr, medan det nu inte verkar göra det längre. Borde kunna vara ett gott tecken.
Skriv svar