Hej, jag köpte en El Maya precision bas igår begagnad. Fick testa den på en gammal gitarrförstärkare, det lät bra förutom ett starkt surrande ljud när man inte nuddade strängarna..
Jag trodde att det bara berodde på att det var en gitarramp så jag köpte den, skaffade en ny fenderförstärkare idag och det lät fortfarande likadant.. Låter ingenting när jag lägger handen på strängarna men så fort jag släpper så surrar det igen.
Vet någon vad detta kan bero på?
MvH david
fel på elektronik i bas?
- BBQV
- Forumvärd
- BBQV
- Forumvärd
Man klär in kontroll- och mikutrymmena med folie eller skärmtejp och ansluter det till jord. Det gör att den elektromagnetiska strålningen inte kan fortplanta sig in i koppartråden och därmed ljudet.bobanon skrev:Vad menas med att skärma elektroniken?
Kolla upp Rick Turners åsikter i ämnet, han är bra på sån't.
- Klopper
- Hedersmedlem
Jobbade inte han hos Alembic en gång i tiden?BarbequeVillage skrev:Man klär in kontroll- och mikutrymmena med folie eller skärmtejp och ansluter det till jord. Det gör att den elektromagnetiska strålningen inte kan fortplanta sig in i koppartråden och därmed ljudet.bobanon skrev:Vad menas med att skärma elektroniken?
Kolla upp Rick Turners åsikter i ämnet, han är bra på sån't.
- BBQV
- Forumvärd
- Klopper
- Hedersmedlem
Då svek mig inte minnet.BarbequeVillage skrev:Just han! Han är en av de gamla rävarna i branschen. Jobbar med Renaissance Bass nuförtiden.Klopper skrev:Jobbade inte han hos Alembic en gång i tiden?BarbequeVillage skrev:Kolla upp Rick Turners åsikter i ämnet, han är bra på sån't.

Visste att någon Rick var insyltad i John E. Spyders.