Heter Fredrik 35 år och bor i Skellefteå tillsammans med min fru, son och två hundar. Jag har spelat bas sen jag var 10 år med några uppehåll. Har nu åter tagit tag i elbasen igen efter ett par års frånfälle och börjat spela i ett band igen. Partyband denna gång. Spelade tidigare i diverse dansband för pengarnas skull. Kul att stå på scen, men föga utvecklande.
Är en notorisk pryltok som anser att det ALLTID är bättre att skaffa en pryl för mycket än en för lite.

Har spelat Yamaha i rätt många år och är grymt nöjd med min BB2005. Till det så har jag en förkärlek för EBS-pedalerna. Och såklart så sneglas det på lite tillägg i pedalsamlingen.

Har även en bandlös Yamaha TRB 1005F samt en Akustisk bas liggandes som inte används för tillfället, men vem vet, det kanske kommer. Sälja prylar man är nöjd med är inte min grej.

I övrigt så jobbar jag som Apple-tekniker och försöker njuta av livet så mycket som möjligt. Whisky, cigarrer, pipa, choklad och annat som hör till det goda livet är några av de passioner jag har.

Ja, det var väl några rader om mig.
/Foppe