PRODUCENTER!
- peter_s
- Medlem++
- richieroyale
- Medlem+
Rick Rubin har ju nämnts och även Brendan O' Brien men inte Butch Vig vad jag har sett.
Rick Rubin har ju producerat allt Red Hot Chili Peppers gjort sen Blood sugar sex magic (deras bästa) och hans ljudideal passar utmärkt till bandets sound. Dock ska han INTE producera metal. Både Slayers Christ illusion och Metallicas death magnetic var bland det värsta jag hört.
BrendanO' Brien har ju producerat med både Ac/Dc och Pearl Jam och det har han skött väldigt bra, fast jag är dålig på vad han mer har gjort tyvärr.
Butch Vig gillar jag för att han har ofta ett väldigt massivt och härligt sound på de skivor han producerar, så som Nirvanas nevermind och Green Days senaste 21st century breakdown.
Rick Rubin har ju producerat allt Red Hot Chili Peppers gjort sen Blood sugar sex magic (deras bästa) och hans ljudideal passar utmärkt till bandets sound. Dock ska han INTE producera metal. Både Slayers Christ illusion och Metallicas death magnetic var bland det värsta jag hört.
BrendanO' Brien har ju producerat med både Ac/Dc och Pearl Jam och det har han skött väldigt bra, fast jag är dålig på vad han mer har gjort tyvärr.
Butch Vig gillar jag för att han har ofta ett väldigt massivt och härligt sound på de skivor han producerar, så som Nirvanas nevermind och Green Days senaste 21st century breakdown.
- GandhiMK2
- Medlem++
gjorde han "dancing with tears in my eyes" ocv "Vienna"?TFN skrev:Steve Lillywhite - Ultravox, tidiga U2, Johnny Thunders So Alone och Simple Minds Sparkle In The Rain och mycket mer.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- TDHP
- Forumvärd
Ooo! Dags för djupdykning hemma i vinylbackarna!f-bass skrev:gjorde han "dancing with tears in my eyes" ocv "Vienna"?TFN skrev:Steve Lillywhite - Ultravox, tidiga U2, Johnny Thunders So Alone och Simple Minds Sparkle In The Rain och mycket mer.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP
Resten är bara för att det är kul!

TDHP
- Ale
- Medlem++
Det här är så jävla styggt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0MGXnMLESEA[/youtube]
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Hugo Drax
- Medlem+
HELVETE! Det där var det bästa jag hört på länge.Ale skrev:Det här är så jävla styggt.
- bootsy
- Medlem+++
Nä, den där är INTE tråkig.TFN skrev:HELVETE! Det där var det bästa jag hört på länge.Ale skrev:Det här är så jävla styggt.
Stallet liknar mest ett veteflak.
- stekpannadeath
- Medlem
Nujabes. Fantastiska produktioner och egen musik dessutom. Abstrakta hiphopens gud enligt mig. Emancipator-mastringarna är ju hur grymma som helst. Tyvärr bortgången för snart en månad sen i en trafikolycka. Tragiskt. 
Annars tycker jag väl Dan the Automator och John Zorn är ganska sjuka producenter. Brian Dougans är också en favorit. Allt med Future Sound of London och Amorphous Andrygonous är ju hur bra mixat och producerat som helst. Simon Posford och Raja Ram i Shpongle är grymma oxå.

Annars tycker jag väl Dan the Automator och John Zorn är ganska sjuka producenter. Brian Dougans är också en favorit. Allt med Future Sound of London och Amorphous Andrygonous är ju hur bra mixat och producerat som helst. Simon Posford och Raja Ram i Shpongle är grymma oxå.
- mågis
- Medlem+
Tror han nämndes innan men han är grym emellanåt. The Cults Sonic Temple, Mötley Crües Mötley Crüe (den med John Corabi på sång) och Little Caesars första är alla riktigt bra.mågis skrev:Kanske redan är nämnd, men jag anser att Bob Rock har ett par rikta fullträffare med Mötley Cruës "Dr. Feelgood" och Metallicas svart platta
- BBQV
- Forumvärd
- BBQV
- Forumvärd
-
- Kontot är inaktiverat
Men hallå...det finns alltså fler fans av Little Ceasar här?BBQV skrev:Måste plocka fram den också! Chain of fools-covern är ball!
Jag tycker jag tjatat helt utan att få någon respons om detta lysande band!!!!
Tyvärr var deras gig på Hultsfred 92 så uselt att jag var tvungen att gå efter några låtar, då har jag ändå sett en del usla gig genom åren...
Oj, jag har helt missat att du pratat om dem. 1992 så hade de väl släppt sin andra platta? Jag har inte hört den på länge men jag minns att jag tyckte den var ganska tråkig.Roland skrev:Men hallå...det finns alltså fler fans av Little Ceasar här?BBQV skrev:Måste plocka fram den också! Chain of fools-covern är ball!
Jag tycker jag tjatat helt utan att få någon respons om detta lysande band!!!!
Tyvärr var deras gig på Hultsfred 92 så uselt att jag var tvungen att gå efter några låtar, då har jag ändå sett en del usla gig genom åren...
- GandhiMK2
- Medlem++
Skoja ICKE, bitte. Hur bra är dom i all sin enkelhet?!bassicfun skrev:tycker Ted Templeman fick till det på dom första van halen skivorna.
? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion