Jag har en sådan här från 70-talet men vill inte sälja den . Tycker att den tappar ngt litet i botten men jag kan nog leva med det. Det är mera den lilla dippen i volym jag stör mig på samt att av/på klicket bryter ljudet lite väl länge.
Själva effekten låter bra men har mest använt den på intron.
Jag funderar på att kolla upp möjligheter till att modda den.
Jag köpte och byggde Moodys phaserkit, clone av en dylik. Låter skitbra till bas. Tappar inte botten, ingen volymdipp, bryter inte ljudet vid av/på. Rekomenderas. Har även kört en phase 90 som jag tycker funkar bra.
kmo skrev:Jag köpte och byggde Moodys phaserkit, clone av en dylik. Låter skitbra till bas. Tappar inte botten, ingen volymdipp, bryter inte ljudet vid av/på. Rekomenderas. Har även kört en phase 90 som jag tycker funkar bra.
Fördelen med 100´n är ju att du kan välja hur den ska jobba.
Hur är det med den saken på Moodys variant?
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Jag lånade en gammal Phase 100 länge, tills jag köpte min Ibanez PH9 som inte har mycket kultvärde ännu så den är fortfarande rätt billig. Visst, Phase 100 är den snyggaste pedalen som finns, men Ibanezen låter faktiskt ännu bättre. Lite mer klös i den, men annars väldigt lik. Jag skall precis skriva en test på EBS nya phaserpedal, den ser ut att kunna allt och lite till, får se vad den går för.
Lars
Fender 400PS, Mesa M6, Jonas Hellborg, Mesa Buster, Sound City 120, Ampeg V4.
Lådor: Mesa, Jonas Hellborg, Ampeg, EBS, Marshall, EV mm....
Basar: (helst inte Fender) GNU, Peavey, Aria, Grand Suzuki, Rickenbacker, Music Man, Fender JB, Gibson, G&L mm