Jag har börjat fundera lite på min cirrus femma. Batterierna brukar hålla ungefär två månader.
När jag snackade med min baslärare sa han att han inte behövde byta mer än en gång vartannat år ungefär! Han har EMG jazz-mickar på sin jazzbas. Min gitarrist har inte heller behövt byta batterier en enda gång sedan han skaffade sin elgitarr för 2-3 år sedan som det sitter EMG på.
Så min fråga, kan det vara någon fuffens med mina mickar? Två månader och två år är en ganska stor skillnad ändå. Det sitter Peavey VFL-mickar på denna.
Kort batteritid?
- minilurk
- Medlem
Kort batteritid?
Send the children to the fire, sons and daughters stack the pyre
Stoke the flame of the empire, live to lie another day
Face of hypocrisy, raping democracy
Apocalyptic, we count the days
- BBQV
- Forumvärd
- Bastappe
- Medlem+
Re: Kort batteritid?
Min Cirrus äter också batterier. Jag har för mig att det går att uppdatera elektroniken så att batterierna håller längre.minilurk skrev:Jag har börjat fundera lite på min cirrus femma. Batterierna brukar hålla ungefär två månader.
När jag snackade med min baslärare sa han att han inte behövde byta mer än en gång vartannat år ungefär! Han har EMG jazz-mickar på sin jazzbas. Min gitarrist har inte heller behövt byta batterier en enda gång sedan han skaffade sin elgitarr för 2-3 år sedan som det sitter EMG på.
Så min fråga, kan det vara någon fuffens med mina mickar? Två månader och två år är en ganska stor skillnad ändå. Det sitter Peavey VFL-mickar på denna.
Ibanez Musician 924, Höfner Kontra -62, Tokai Hard Puncher, FERNANDESBACKER, Fenderstrata -96 , Ibanez Musician 900, Status Empathy 6:a , Yamaha TRB 4P, Barbeque Village 5:a, Peavey Cirrus 4:a. Avbandad Status 4:a, Squier Jazz CV
-
- Medlem++
Re: Kort batteritid?
Skänk skiten till mig istället..Bastappe skrev:Min Cirrus äter också batterier. Jag har för mig att det går att uppdatera elektroniken så att batterierna håller längre.minilurk skrev:Jag har börjat fundera lite på min cirrus femma. Batterierna brukar hålla ungefär två månader.

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- minilurk
- Medlem
Jäpp! Det är jag noga med.BBQV skrev:Standardfråga 1A: Drar du ur sladden ur basen när du inte spelar? Om inte så har du lösningen på ditt problem där...
Men enligt svaren så verkar bara cirrusen vara ett batterimonster

Och YZZ;
nej...

Send the children to the fire, sons and daughters stack the pyre