Jag har kört med Shadow pickupen på kontran genom K&K preampen i flera år utan problem och varit hyfsat nöjd med ljudet och det har också gått att spela på hög volym utan att det rundar. Nu testade jag en Kandypickup och efter lite telefonsupport med tillverkaren så fick jag dit den och det blev ett rundare, fetare ljud.
Nu till mitt problem, jag (och trummisen) upplever ljudet som luddigt när jag drar på och framför allt, basen har blivit otroligt rundgångskänslig! Till och med slapmicken har börjat spöka. Jag bytte kablar för att det var glapp i slapmicks-kontakten (jag använder "dubbelkablar"). Efter det så bytte jag tillbaka till Shadowmiken för att börja på "noll" liksom och gissa vad, samma J-A rundgångsproblematik även med den! Dessutom dålig botten och allmänt taskigt ljud. Vad beror det på? Är det preampen som har pajjat, fel sorts kablar eller vad kan det vara!?!?!?
(Det är alltså inte Kandypickisen som är felet eftersom jag bytt tillbaka till Shadowpickupen)
Rundgångshelvete
- Svensson
- Forumvärd
Rundgångshelvete
It don't mean a thing if it ain't got that swing!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
- Svensson
- Forumvärd
-
- Kontot är inaktiverat
- TommyLove
- Medlem
Testa att köra Kandy miken utan preamp. Det blir så hög signal ut ifrån den att åtminstånde jag klarar mej med micken pluggad rakt in i stärkaren.
Kanske är preampen som ställer till det...
Kanske är preampen som ställer till det...
www.myspace.com/tommylovesweden
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.
Det är inte det att det var bättre förr, det är bara det att det är sämre nu.