Jag ska ju först ha råd med ett SSL-bord, sedan ska jag ha råd med alla jävla service som det förmodligen kräver först. Sedan ska jag har råd med elräkningen. Och så ska jag också få det i mitt stackars lilla kontrollrum och det går helt enkelt inte
Men man borde ju kunna fixa något... jag är ju dessutom ordentligt kunnig i både C och C++ så det ska väl inte vara omöjligt att hitta på något...
shadewind skrev:Jag ska ju först ha råd med ett SSL-bord, sedan ska jag ha råd med alla jävla service som det förmodligen kräver först. Sedan ska jag har råd med elräkningen. Och så ska jag också få det i mitt stackars lilla kontrollrum och det går helt enkelt inte
Men man borde ju kunna fixa något... jag är ju dessutom ordentligt kunnig i både C och C++ så det ska väl inte vara omöjligt att hitta på något...
Ja för en enkel strömbrytare bredvid lampan duger ju inte..... Man måste ju ha något dyrt eller alternativt att man skriver en liten programvara som skickar ett kontrollermeddelande via midi till ett midistyrt relä som man har byggt. Själv måste jag dra en sladd från mixern via ett rör i väggen in till maskinrummet och sen via ett annat rör upp över studiotaket ner till kontoret 20 meter bort och sen över innertaket bort till den plats där lampan ska sitta utanför studion.... Men fint blir det!
shadewind skrev:Jag ska ju först ha råd med ett SSL-bord, sedan ska jag ha råd med alla jävla service som det förmodligen kräver först. Sedan ska jag har råd med elräkningen. Och så ska jag också få det i mitt stackars lilla kontrollrum och det går helt enkelt inte
Ja för en enkel strömbrytare bredvid lampan duger ju inte..... Man måste ju ha något dyrt eller alternativt att man skriver en liten programvara som skickar ett kontrollermeddelande via midi till ett midistyrt relä som man har byggt. Själv måste jag dra en sladd från mixern via ett rör i väggen in till maskinrummet och sen via ett annat rör upp över studiotaket ner till kontoret 20 meter bort och sen över innertaket bort till den plats där lampan ska sitta utanför studion.... Men fint blir det!
Det ska inte vara lätt ibland.....
MVH//J
Ja den enklaste varianten är ju att jag tar och skriver ut på OH-film som jag sätter bredvid en bordslampa. Men hur kul är det?
Dessutom så hade jag lätt glömt att sätta på record-lampan när jag gör tagningar. Bättre om den går på automatiskt om jag trycker record!
shadewind skrev:Dessutom så hade jag lätt glömt att sätta på record-lampan när jag gör tagningar. Bättre om den går på automatiskt om jag trycker record!
Ja det är ju ett litet problem i sig.... Tror inte att SSL har en lösning på detta..... Faan också.....
Skall du inte montera in en "hitknapp" i bordet åxå, likt Micke T?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..