Namn: Peter Nordin
Ålder: 34
Bor: Umeå
Jobb: Systemadministratör
Familj: Jamenvisst
Musikalisk historia:
Började med gitarr men övergick till bas som 11-åring eftersom det fanns en plats ledig i ett hårdrockband. Det bandet spelade jag i fram till 1988 då jag och trummisen började i Meshuggah. Där spelade jag fram till 1996. Jag hoppade av och den gode GrafZeppelin förvaltade yxan efter mig.
Har efter detta bara spelat musik för skojs skull, men drömmer om att utnyttja min "studio" när inspirationen infinner sig.
Bassister jag uppskattar:
Cliff Burton och Metallica fick mig att vilja göra en seriös satsning på musik. Stanley Clarke har en otroligt cool ton, även om han har uppstämt och spelar alembic

Utrustning
Har dragit ner på antalet elbasar och har just nu bara en (!) fyrsträngad Squier jv. Har också en kontra som behöver översyn av en instrumentmakare. Kanske ska jag införskaffa en skön 5- eller 6-strängad elbas när jag hittar någon. Jag brukar byta bas ett par gånger per år för att få ny inspiration.
Annars har jag en charvel hockeyklubba elgitarr, en fernandes les paul junior, digitaltrummor, midiklaviatur och såklart en acke.
Använder guitarrig2 in i cubase där jag också triggar trummorna mot EZ-drummer.
Grejor jag vill ha:
Varierar men alltid främst på listan är en pre-cbs precisionsbas med C-shape hals. Annars är det just nu en rör-preamp jag har GAS på.