För det första så måste stallet fixas då E-strängen hoppar ur efter ett lite anslag, dvs man kan inte spela dynamiskt, så skåran måste filas till lite sa min kontralärare efter att han fick kolla på den. Bäst att lämna in den till en stråkkunnig person eller är det något en vanlig Svensson kan göra?
Hur mycket mellanrum mellan strängarna och greppbrädan ska det vara för bästa möjliga slapspel? Antingen så är det för att jag är nybörjare eller så har min bas nu väldigt lågstränghöjd för det är svårt att slappa på E och G strängarna.
Vad ska man kolla på för strängar? Min lärare sa att min bas har TI Spirocore(?) just nu och dom är väldigt svårspelade för just slapteknik, jag har hört att Weedwhackers ska vara det ultimata för slap men om nu vill att sin kontra ska vara lite mer allround för rockabilly, jazz, tango och även lite klassiskt, vad ska man kolla på för strängar?
Jag är helt nybörjare när det gäller just kontra så är det någon som vill hjälpa mig vore det guldvärt!
Då min kontralärare inte har studerat just slap så är jag också intresserad att komma i kontakt med folk som kanske kan förklara och hjälpa mig mer med det innegående, PMa mig gärna!