Skumt med Glockenklang preamp?
- shadewind
- Medlem+
Skumt med Glockenklang preamp?
Har installerat en Glockenklang preamp i min Squier Deluxe Active Jazz V men det är lite konstigheter:
1. Det sprakar i både diskantpoten och baspotten... skumt på nya pottar. Spelar ju egentligen ingen jättestor roll eftersom att jag inte håller på och skruvar på dem när jag spelar men ändå...
2. Brus och störningar när jag aktiverar den. Dock inte när jag kör passivt läge (drar ut volympoten). Detta kan iof bero på att den boostar lite diskant... låter så i alla fall.
3. När jag drar upp basen så distar det! Visst är det ballt men inte vad jag tänkt mig. Händer bara poff sådär på de sista 10 procenten...
1. Det sprakar i både diskantpoten och baspotten... skumt på nya pottar. Spelar ju egentligen ingen jättestor roll eftersom att jag inte håller på och skruvar på dem när jag spelar men ändå...
2. Brus och störningar när jag aktiverar den. Dock inte när jag kör passivt läge (drar ut volympoten). Detta kan iof bero på att den boostar lite diskant... låter så i alla fall.
3. När jag drar upp basen så distar det! Visst är det ballt men inte vad jag tänkt mig. Händer bara poff sådär på de sista 10 procenten...
- BB3000S
- VIP medlem
- TDHP
- Forumvärd
Sprakar det i potar när man vrider på dem så är det stor risk att de inte släpper igenom fullt i maxläge heller, så det bör man åtgärda. Säkert oxid efter containertransport eller nåt.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Liten
- Hedersmedlem
- TDHP
- Forumvärd
Ja, man kan ju även slå på potarna med en hammare så kommer dom säkert att låta illa.shadewind skrev:Värmer du tillräckligt länge såTDHP skrev:Det skrapar inte i potarna av en fellödning.

Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
-
- Medlem++
Ooh service!shadewind skrev:Fick en ny av Glockenklang själva så jag orkar inte mecka och kolla vad som var fel

Kan jag få den gamla då?

Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ