Jag har en väldigt stor fascination för hantverk.
Den kunskap och dedikering det krävs för att t.ex. bygga en riktigt bra bas, brygga en riktigt god öl eller bygga en riktigt bra klocka.
Själv har jag en Certina Podium DS.
Älskar stilrenheten och blå urtavla med borstad stållänk är en "match made in heaven".
Enkel Seiko utan konstiga finesser. Visar tid och datum (sk. gubbur? )
Enda lyxiga är att den är det är gjord av titan i stället för stål.
Lätt och smidig med andra ord.
Tycker inte om när det blir klumpigt och tungt
En stor tung och billig Breitling kopia från kina... kvaliteten är ytterst tveksam. Men den tickar på och håller tiden än så länge.
Rätt fånig... så vi tillfälle så skall jag skaffa mig en skaplig mekanisk original klocka. Ingen Rolex/Breitling utan nåt mer prisvärt med hyfsat hantverk. Typ Tag eller kanske Vostok-Europe.
Klarar inte att ha saker på handleden så jag kör samma stuk som noelredding. Hade länge ett fickur som funkade kanon ända tills det råkade åka med i tvättmaskinen. Ska nog köpa ett nytt nån dag.
Jag har en väldans snygg Calvin Klein som jag skulle behövt byta batteri på för ca 3 år sen. Då började jag också med mobilen som klocka, och Klein:en har fortfarande inte nytt batteri.
Jag kan också imponeras av finmekaniska underverk i tvåkilosklassen, men det är väldigt skönt att inte ha armbandsur. Det är lättare att ha ett stressfritt och avslappnat förhållande till tid utan sekunderna som tickar runt handleden. Sen kan det ju vara snyggt med en rejäl klockpjäs, men de enda smycken jag behöver är min vigselring och my groinloaded sexshooter
En billig Q&Q-klocka från Ur & Penn, tror jag gav ett par hundra för den. Men den har funkat bra under ett par år, och den har levt ett ganska hårt liv utan att gå sönder.
Batteriet i min klocka tog slut och jag har inte hunnit byta än. Det är väl 2-3 år sedan nu....
Skall man försöka hitta nåt positivt i det så är ju Easy rider en cool film...
Mobilen har fått stå till tjänst med tid så länge. Inte särskilt Easy rider...
fieldflower skrev:Batteriet i min klocka tog slut och jag har inte hunnit byta än. Det är väl 2-3 år sedan nu....
Samma här, fast det var nog 10 år sen. Man vänjer sig av med att ha klocka på armen. Fick en guldklocka efter 30 år på företaget, men den ligger kvar i asken jag fick den i.
fieldflower skrev:Batteriet i min klocka tog slut och jag har inte hunnit byta än. Det är väl 2-3 år sedan nu....
Samma här, fast det var nog 10 år sen. Man vänjer sig av med att ha klocka på armen. Fick en guldklocka efter 30 år på företaget, men den ligger kvar i asken jag fick den i.
Jag kanske skulle invänta den, och ha den sedan.
Bara 13 år kvar...
Senaste armbandsuret jag använde fick jag en allergisk reaktion av så hela handen och underarmen svall upp och jag fick stora blåsor runt där klockan hade suttit. Den hade brett band också, typ 4-5cm nu när jag mätte ärret jag har kvar från den.
Så jag nöjer mig med klockorna som finns runt omkring mig.