Vet inte riktigt var jag ska lägga sånt här, men admin får gärna flytta om det blev galet.
Hittade i alla fall en video där Duffen visar hur man spelar basstämman på Slither.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1AjNJV8JEYU[/youtube]
Slither - mest bara bas
- F-klav
- Medlem+
- blackparkas
- Medlem++++
Grymt skön låt!
Körde den med förra coverbandet, ingen som kände igen den i publiken men det hade mindre betydelse.....
Körde den med förra coverbandet, ingen som kände igen den i publiken men det hade mindre betydelse.....

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- F-klav
- Medlem+
Velvet Revolver är tyvärr väldigt underskattade. Många duktiga musiker, men tyvärr uppstod de väl under en rätt stökig tid för flera av medlemmarna. Duffen hade väl redan haft sitt värsta i alla fall, läste någon intervju med honom och då var det familj, barn och kickboxning som gällde vid sidan av musiken, det vilda livet var minnen blott. Tänk om det kunde bli ordning på Scott också, och en återförening... men det är nog långt dit.
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas"
)
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas"

- blackparkas
- Medlem++++
- knedy
- VIP medlem
Skulle jag ge mig på en gissning så är det bara ett litet klipp ur det, han förklarar väl bättre sen i videon.cub skrev:Det var inte direkt nån intruktionsvideo. Han satt och spelade låten och ibland filmade de så att man fick se hur han spelade. Lite besviken får jag nog säga att jag är.
Fast å andra sidan, det är ju inga direkt avancerade grejer så kanske inte behövs.

Officiell stormästare i EB-orden
- groovyjr
- VIP medlem
- F-klav
- Medlem+
Jag har en annan dvd ur serien och då pratar de först om låtens olika delar, sen spelar de igenom den (som här), sen kommer en jam-del med någon trummis och sen finns det en del med "flytande" tabs (ser utngefär som något sånt där gitarrspel på datorn) också, så när man har alla delarna får man ihop låten. Det går ju inte att göra hur långa klipp som helst på YT. Jag letade runt efter de andra delarna, men antingen var de inte postade, eller så hade copyrighten snöpt dem. Tänkte just att den kanske just var lätt nog att komma på med den här filmen.