Funderar på att sälja mina trogna arbetshästar.
2 st Presonus Firepod som fungerar alldeles perfekt.
Mer info här: http://www.presonus.com/products/Detail ... roductId=3
Prisidén ligger på strax under 6000 kr för båda. Rimligt, eller?
Edit...
Mer verklighetsförankrade priser: 2300 kr st
Senast redigerad av engson den tis 20 apr 2010, 19:08, redigerad totalt 2 gång.
macahan skrev:Inte för att vara sån, men 6000 är faktiskt saftigt mycket med tanke på att man kunde köpa dom nya när dom gick ur produktionen för ca 3000 styck...
OK. Tack. Hade dålig koll på det.
Då kanske 2000 kr är max per st, om man har tur och hittar "rätt" köpare?
Den ena såld!
Nu MÅSTE jag sälja den andra också.... annars blir det ingen Mackie med firewire...
Och trummisen blir nog lite stött i kanten om han får nöja sej att läcka in i sångmikarna...
Ja, om din mac har firewire och om det finns drivrutiner till ditt operativsystem. Kanske kolla på Presonus hemsida för säkerhets skull. Jag har kört dom på pc spelat in upp till 16 kanaler samtidigt.
anli skrev:Skulle jag kunna koppla in den till min macbook pro och kunna spela in 8 spår samtidigt?
Jag kollade på Presonus hemsida och det verkar inte ens behövas drivrutiner om man kör Mac. Däremot kan man ladda ner kontrollpanelen.
Så det är nog bara att köra!
anli skrev:Skulle jag kunna koppla in den till min macbook pro och kunna spela in 8 spår samtidigt?
Jag kollade på Presonus hemsida och det verkar inte ens behövas drivrutiner om man kör Mac. Däremot kan man ladda ner kontrollpanelen.
Så det är nog bara att köra!
Arrgh. Jag borde köpa den.
Väldigt otajmat dock. Funderar ett tag till.