Jag fick en liten idé igår om att installera en strömbrytare á la les paul på min Thunderbird. Det kan nog bli väldans tjusigt. Frågan är bara om det går. Blir ju till att sikta omsorgsfullt med borren från halsmikens fräsning.
Är jag knasig som vill försöka. Tycker inte det ska va omöjligt.
Senast redigerad av Foxbat den ons 21 apr 2010, 21:26, redigerad totalt 1 gånger.
Foxbat skrev:Jag fick en liten idé igår om att installera en strömbrytare á la les paul på min Thunderbird. Det kan nog bli väldans tjusigt. Frågan är bara om det går. Blir ju till att sikta omsorgsfullt med borren från halsmikens fräsning.
Är jag knasig som vill försöka. Tycker inte det ska va omöjligt.
Kör på. Du behöver väl dessutom fräsa lite på baksidan.
Aj fan. kan man inte lösa det framifrån? Det lär väl behövas ett par skruvskallar på framsidan då kan tänkas... Hur ser det ut på gitarrerna om man tar bort vid brytaren?
Framifrån lär du behöva fräsa också för att få plats med switchen. Ett alternativ är ju att ha switchen på plektrumskyddet istället. På tex min LP-bas är det en rund urfräsning på baksidan med ett försänkt täcklock. Iofs kan du ju använda en ganska liten switch, men hålet för switchen blir ju alltid större än hålet för vippan och behöver täckas på något sätt..
Är den där grejjen vid stallet en bira-öppnare eller? kanske en kanyl-hållare...
Med tanke på vem vi pratar om, kanylhållare!
Läste detta på Gibsons hemsida:
"Next to the bridge is a custom Nikki Sixx-designed “Opti-Grab” bracket that he uses to hold the bass while roaming the monster Crue stage"
Opti-Grab? Det är nog det töntigaste namn jag sett för ett svart plåtfäste från Clas Ohlsons. Uppenbarligen så vet inte Nikki vad en axelrem är, så han måste hålla i sitt "Opti-Grab bracket" för att inte tappa basen på scen. Han var säkert hög när han kom på idén också!
Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a
Det är ju enklare att göra det Firebird-wise. Men vill jag det? Tror jag vill ha den på övre halvan.
Byta ut en ratt mot switch är ju inte i närheten av sport.
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
JonasBygdemo skrev:
Opti-Grab? Det är nog det töntigaste namn jag sett för ett svart plåtfäste från Clas Ohlsons.
Töntigt är huvudet på spiken. Ordet är nog taget med en stor glimt i ögat. Du har kanske inte sett Supernollan med Steve Martin? Där uppfinner han en fantastisk konstruktion för glasögon som vill halka ner på näsan. Den har ett handtag och broms för att inte halka ner och döps till Opti-Grab.
JonasBygdemo skrev:
Opti-Grab? Det är nog det töntigaste namn jag sett för ett svart plåtfäste från Clas Ohlsons.
Töntigt är huvudet på spiken. Ordet är nog taget med en stor glimt i ögat. Du har kanske inte sett Supernollan med Steve Martin? Där uppfinner han en fantastisk konstruktion för glasögon som vill halka ner på näsan. Den har ett handtag och broms för att inte halka ner och döps till Opti-Grab.
[/url]
Haha snygga glasögon
Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a
macahan skrev:jag tycker du ska byta ut inputen mot en switch och flytta inputen till sidan där den nya nikkibasen har sin input.. så hade nog jag gjort..
Det blir en konstig brytare då... Jag har ju installerat stratajack...
macahan skrev:jag tycker du ska byta ut inputen mot en switch och flytta inputen till sidan där den nya nikkibasen har sin input.. så hade nog jag gjort..
Det blir en konstig brytare då... Jag har ju installerat stratajack...