Tillverkar pedaler till bas och gitarr och undrar om någon är intresserad av någon?
Jag kan tillverka nästan vilken analog pedal du vill och använder liknande kretsar som i dyra original.
T ex Dunlop Fuzz Face. Ca pris 1500:- Mitt pris: 900:-
Du får dessutom välja utseende såsom färg (eller ingen), rattar, lysdiodfärg, m m.
Så om du önskar dig en speciell pedal, hör av dig så kanske jag kan tillverka en speciellt till dig! Kom ihåg att det är du som tjänar på det!
Jo, tyvärr har jag ingen hemsida än. Men det ska komma! Har inte hunnit så långt in i projektet än =)
Tanken var att kolla på befintliga pedaler, t ex Boss. Ta idéer från deras uppbyggnad (elektriskt), trixa lite med komponentvärden, filter och kanske lägga till lite saker så att de låter som jag vill. Sedan säljer jag dem. I vissa fall för nästan halva priset!
Om önskemål finns om ljud eller annan spec så går det bra, inom rimliga gränser. Eller om man vill ha t ex en Dunlop Fuzz så kan man fixa en billigare. Möjligheterna blir oändliga!
marcbass skrev:Du som byggt den där Wolf disten?
En sån har jag, men vet ej vilken ström den kräver.
Står 9-24v..
Om det står 9-24 volt så klarar den nog allt däremellan, inte helt ovanligt med distpedaler. Skillnaden blir att dynamiken minskar och disten ökar ju lägre spänning du kör med.
Hej cub, Liten, kmo, blackparkas och Seaweed!
Kul att så många är intresserade!
Ska kolla på pedalerna och se vad som kan göras. PM:ar er när jag är klar =)
/Birk
Will skrev:Alltså nu har vi på forumet personer som tillverkar: Basar, Lådor, strängar, mickar och trampor.
Det enda som är kvar är toppar och kablar
Strängar finns det väl ingen som faktiskt tillverkar va?
Topp däremot håller en viss Norrlänning på med.
Sedan har vi ju EBS-Ralf och JunJun också som jobbar på EBS.
De tillverkar toppar i samma utsträckning som Mala som jag antar att du syftade på när det gällde strängar....
birk skrev:Hej cub, Liten, kmo, blackparkas och Seaweed!
Kul att så många är intresserade!
Ska kolla på pedalerna och se vad som kan göras. PM:ar er när jag är klar =)
/Birk
Kanon!
TS9:an ska vara redo för att spelas bas genom förstås!
I original så stjäl den för mycket bas.
Har fått min basmoddad men den fick samtidigt lite annan karaktär + att den är svår att smyga med.
Vill ha en till som man kan ha ställd lägre + att den bibehåller TS9-soundet ännu mer.
Har kollat lite på mamuten, och det borde inte vara något problem. Återkommer med pris och mer info senare, förhoppningsvis denna vecka eller början på nästa.