Tillverkar pedaler till bas och gitarr och undrar om någon är intresserad av någon?
Jag kan tillverka nästan vilken analog pedal du vill och använder liknande kretsar som i dyra original.
T ex Dunlop Fuzz Face. Ca pris 1500:- Mitt pris: 900:-
Du får dessutom välja utseende såsom färg (eller ingen), rattar, lysdiodfärg, m m.
Så om du önskar dig en speciell pedal, hör av dig så kanske jag kan tillverka en speciellt till dig! Kom ihåg att det är du som tjänar på det!
Är inte så förtjust i små lådor och tillhörande sladdar på golvet
skulle kunna tänka mig att bygga in den i toppen,
särkillt om någon kan leverera innanmätet !
Jag förstod det som att han vill ha en loop med feedbackratt. Om feedback står på max så släpps hela loopen igenom. Om den står på hälften så blir det 50% cleant (eller det som är utanför loopen) och 50% loop.
Personligen ser jag inte så stor användning för det. Känns som att det som händer är att volymen på loopen minskas om man minskar feedbacken.
Jag skulle kunna tänka mig en schysst kompressor för bas, som Vette ville ha fast i pedalform för min del. Ska se om jag hittar nån pedal jag gillar, för jag gissar att du vill ha något att utgå i från.
Hej punkis.
Ja, grejen med mina kloner är ju att man får "önska" en redan befintlig modell som jag kan klona. Förhoppningsvis låter den även ganska likt orginalet också!
Det är bara att posta vad du är sugen på så kanske vi kan fixa det.
Vad sägs om ett byte? Jag bygger ett hemsidesskal åt dig, med mallar om du vill lägga till nya sidor, och du gör en pedal åt mig. Jag har en dist, men annars är jag ju så ny så jag har inget kul. Gillar grunge och gammal go rock genom årtiondena som Sabbath, Guns, Crüe, Velvet Revolver, Iggy Pop. Tycker om basljudet från Duff Mckaghan, Mike Starr, m.fl. PM:a om det låter intressant. Jag har tidigare bland annat jobbat med webben åt SEB. Dock inget asp eller flash, utan ren html.
Tack F-klav, men jag passar nog. Jag håller faktiskt på och bygger en hemsida själv - med PHP och grejer
Vill du däremot ha en pedal mot betalning så är det bara att du hör av dig med önskemål!
Punkster skrev:Hejdu Jonas, här händer det grejer!
Jag skulle kunna tänka mig en schysst kompressor för bas, som Vette ville ha fast i pedalform för min del. Ska se om jag hittar nån pedal jag gillar, för jag gissar att du vill ha något att utgå i från.
Ja, Diamond Compressor till gitarr innehåller ju tyvärr en digital krets som jag inte kan kopiera eller efterlikna. Jag har inte lyckats hitta någon vettig innehållsförteckning för baskompressorn, men risken finns att även den innehåller digitala effekter eftersom den bygger på gitarreffekten.
Så om jag inte råkar snubbla över nåt bra kretsschema för en analog variant så blir det tyvärr svårt. Kan för tillfället bara bygga analoga effekter - men man måste ju börja någon stans =)
Tack för svar & sorry för att det var en digital effekt jag frågade om.
Håller tummerna för att du kommer med ett bra analogt alternativ (med få rattar).
birk skrev:Tack F-klav, men jag passar nog. Jag håller faktiskt på och bygger en hemsida själv - med PHP och grejer
Vill du däremot ha en pedal mot betalning så är det bara att du hör av dig med önskemål!
/Birk
Helt ok om du vill göra hemsidan själv, men gör för guds skulle inte en massa flappande irritationsmoment och saker som tynger ner den. Jag har byggt åt stora banken och även försäkringsbolaget Trygg Hansa, samt många mindre, och jag kan säga att ju seriösare firma, desto mindre "jox".
anledningen till att jag inte vill köpa någon padal för penagr är att jag är lite för grön än för att veta vad jag skulle kunna ha glädje av, jag köpte en distortionspedal för att det blev bllligt när jag ändå köpte en massa andra saker, men som sagt, jag vet ganska lite om vad jag egentligen behöver, eller inte behöver, för att uppnå mitt eget sound. Sparar till en bättre förstärkare innan jag lägger pengar på annan utrustning i den vägen. (en del pengar går ju till sångsidan också)
Nu är det lite smygpremiär för hemsidan där mina pedaler finns!
Jag vill först påpeka några saker innan det kommer en massa synpunkter här =)
Det är ett utkast. Design och layout är inte skrivet i blod! Bilder på bl a pedaler, samt ljudexempel kommer. Adressen kommer ändras till en mer logisk i sinom tid.
Förslag på upplägg, design mm uppskattas, men endast via PM! Vill inte ha detta här eftersom det inte är relevant för själva pedalförsäljningen.
Hoppas ni har användning för sidan som den är nu, och sprid den gärna till vänner och bekanta!
Vad tror du en bas big muff med en blend pot skulle kunna kosta?
Och en fråga som säkerligen kan klassas som dum men ändock.. Frågar man inte får man inget svar
Kan man bygga en pedal som distar endast höga frekvenser men släpper igenom basfrekvenser hyfsat rent? (nån form av delningsfilter eller nåt)
För i så fall skulle jag kunna vara intresserad av en sån
/Danne
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Danny skrev:Vad tror du en bas big muff med en blend pot skulle kunna kosta?
Och en fråga som säkerligen kan klassas som dum men ändock.. Frågar man inte får man inget svar
Kan man bygga en pedal som distar endast höga frekvenser men släpper igenom basfrekvenser hyfsat rent? (nån form av delningsfilter eller nåt)
För i så fall skulle jag kunna vara intresserad av en sån
/Danne
Hej!
Har kikat på big muff som hastigast. Det är lite diffust vilka transistorer som ska användas, men om jag bara lyckas reda ut det så borde det inte vara några problem att bygga en sedan. Kan dock inte sätta något pris på den i dagsläget, men sikta på minst 1000kr.
Inga frågor är dumma, men vissa är dåligt genomtänkta.
Det är som du säger, ett delningsfilter borde göra susen. Dista den högfrekventa signalen och inte göra någonting med den andra. Men får jag fråga varför du vill ha en sådan? Ska det vara till bas eller gitarr?
Nu finns några kloner uppe på hemsidan. Ni kan nog lista ut vilken som är vilken mha namnen Det är i alla fall kloner som diskuterats här i tråden. Jag har kommit med prisförslag, så lite feedback vore najs!
Ok då blir det nog en muff från Tüsken. Dom är sjukt billiga där men när det gäller den andra pedalen så är det så att jag vill testa hur det kan låta med en ren botten och skitigare topp. Har inte sterojack på mina basar så jag kan inte göra det via förstärkare. Iofs kan man splitta signalen via nån box men då måste jag köpa en till stärkare.
Helt enkelt en budgetlösning för att experimentera lite med olika sound.
Ska eventuellt köpa mig en 8strängad bas också så då kan det bli lite roligt att leka med olika typer av dist och så
/D
birk skrev:
Hej!
Har kikat på big muff som hastigast. Det är lite diffust vilka transistorer som ska användas, men om jag bara lyckas reda ut det så borde det inte vara några problem att bygga en sedan. Kan dock inte sätta något pris på den i dagsläget, men sikta på minst 1000kr.
Inga frågor är dumma, men vissa är dåligt genomtänkta.
Det är som du säger, ett delningsfilter borde göra susen. Dista den högfrekventa signalen och inte göra någonting med den andra. Men får jag fråga varför du vill ha en sådan? Ska det vara till bas eller gitarr?
/Birk
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Cliffy skrev:Antar att pengen blir galet stor och du kanske inte ens vill åta dig men här kommer det.
Roland Jet Phaser AP7
Ja, förlåt! Det har varit så många som skrivit till mig att du försvann i mängden.
Och det är som du säger - det är ett lite för stort projekt för mig just nu. Kanske senare. Om jag kommer ihåg så kan jag höra av mig när jag fått mer tid och kunskaper. Annars får du bumpa mig igen
Cliffy skrev:Antar att pengen blir galet stor och du kanske inte ens vill åta dig men här kommer det.
Roland Jet Phaser AP7
Ja, förlåt! Det har varit så många som skrivit till mig att du försvann i mängden.
Och det är som du säger - det är ett lite för stort projekt för mig just nu. Kanske senare. Om jag kommer ihåg så kan jag höra av mig när jag fått mer tid och kunskaper. Annars får du bumpa mig igen
Tänkte nästan det. Vet du några 8-stegs phaser som är hyffsat lätt att klona?