David Gage Realist Sound Clip

Diskussioner om kontrabasar
jannej
Medlem+

David Gage Realist Sound Clip

Inlägg av jannej »

Den här verkar lovande. Låter den bara som en "vanlig" Realist men är så här enkel att montera på olika basar kan det vara intresant. Är det någon som hört något om denna?

http://www.gollihurmusic.com/product/20 ... ICKUP.html
Användarvisningsbild
Jooel
Medlem+

Inlägg av Jooel »

Smart design! Hur smidigt som helst för oss som har flera basar, man kanske till och med kan sätta den lite var som på stallet för olika ljud?

Mvh Jooel
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Lite klumpig bulle och en smula dyr kanske men säkert praktisk. Om det går att få bra ljud genom att fästa en kontaktmik längst ned på tjocka stallbenet är väl en öppen fråga dock.

/Mats D
jannej
Medlem+

Inlägg av jannej »

Precis. Håller med. Lite dyr kanske plus att det återstår att se om själva enheter inte fungerar som en sordin när den trots allt måste väga lite.
Användarvisningsbild
Bontracasso
Medlem

Inlägg av Bontracasso »

Jag provspelade den i Frankfurt och måste säga att det är bland det bästa jag provat i piezoväg. Stor variationsrikedom, man kan ställa anslag, sustain och decay med hjälp av placering och val av "vikter" som kan skruvas av/på på undersidan. Man kan också välja hur / var på stallbenet man fäster micken och på så sätt styra hur mycket kropp/sträng- sound man vill ha. Framför allt en fördel om man väger in förstärkning av stråkspel. Den här har större flexibiltet än någon annan Piezomik jag sprungit på de senaste 20 åren och då tillåter jag mig att säja att jag provat det mesta som funnits/ finns i uppmickning av kontra under dom åren. Monteras på 5 sekunder och innebär dessutom att man kan ta med sitt sound på lånade basar på ett helt annat sätt. om man sen gillar den är som vanligt en smaksak.
Vårt pris hamnar på 3875:- här kan man läsa mer
http://www.bontracasso.se/produkter/Pic ... ealist_538
jannej
Medlem+

Inlägg av jannej »

Bontracasso skrev:Jag provspelade den i Frankfurt och måste säga att det är bland det bästa jag provat i piezoväg. Stor variationsrikedom, man kan ställa anslag, sustain och decay med hjälp av placering och val av "vikter" som kan skruvas av/på på undersidan. Man kan också välja hur / var på stallbenet man fäster micken och på så sätt styra hur mycket kropp/sträng- sound man vill ha. Framför allt en fördel om man väger in förstärkning av stråkspel. Den här har större flexibiltet än någon annan Piezomik jag sprungit på de senaste 20 åren och då tillåter jag mig att säja att jag provat det mesta som funnits/ finns i uppmickning av kontra under dom åren. Monteras på 5 sekunder och innebär dessutom att man kan ta med sitt sound på lånade basar på ett helt annat sätt. om man sen gillar den är som vanligt en smaksak.
Vårt pris hamnar på 3875:- här kan man läsa mer
http://www.bontracasso.se/produkter/Pic ... ealist_538
Intressant att höra dina erfarenheter!

Har den någon "grundkaraktär", påminner den om någon annan mick på marknaden? Kan man likna den vid något annat?
Skriv svar