mikkejohansson skrev:Löwe - msn senare i kväll? så ska du få hela historien om strömdosor
EDIT: finns ju t ex daisy chainkablar med fler än tre kontakter
Å där satt man och väntade som en fnittrig skolflicka inför första daten..
Ska min drömprins aldrig komma och tala ömt om strömdosor och viska mig i örat om daisy chains? Sviken igen..
mikkejohansson skrev:Löwe - msn senare i kväll? så ska du få hela historien om strömdosor
EDIT: finns ju t ex daisy chainkablar med fler än tre kontakter
Å där satt man och väntade som en fnittrig skolflicka inför första daten..
Ska min drömprins aldrig komma och tala ömt om strömdosor och viska mig i örat om daisy chains? Sviken igen..
Suck... Karlar är precis likadana allihop... *mutter*
Yamaha BB2005,TRB 1005F Fretless, Maison Acoustic
EBS OctaBass, Dynaverb, Unichorus, MultiComp, BassIQ, Sansamp BDDI Prog,
Boss TU-15, Polytune Nano, EHX The Mole, PBDist
Ampeg SVT3 pro II + Hartke 410TP, 115XL
Har använt Baby mach 2 några dagar nu och är helnöjd. Den har 5 stycken 9-voltsuttag varav ett är isolerat.
Storleken är hissnande 100x60x40mm och den väger 420g.
Har en Aguilar tone hammer som kräver 18 volt som jag kör via en boosterkabel på det isolerade uttaget. Har också en dist och en OD kopplade på varsitt uttag. Har inte märkt av några missljud eller annat från pedalerna.
Kort sagt, funkar riktigt bra för det lilla pedalbordet eller som i mitt fall skrivbordet.
Schatz jazz
EHX Battalion
Fender Bassman TV Twelve
Hej! Lånar tråden lite^^. Har precis snickrat ihop ett litet pedalbord. Har 1st valvedrive, ett trådlöst system och ett gäng boss o mxr.
Dvs.
2st 12v
4st 9v
F-lix skrev:Hej! Lånar tråden lite^^. Har precis snickrat ihop ett litet pedalbord. Har 1st valvedrive, ett trådlöst system och ett gäng boss o mxr.
Dvs.
2st 12v
4st 9v
Vilken powerbox skulle ni rekomendera?
Valvedriven är 12AC så då kräver den isåfall en Cioks AC-Rider.
Dina 9V:are är säkerligen DC och då funkar även där en AC-Rider.
Frågan är vad din andra 12V pedal är AC eller DC, samt mha på Valvedriven och den andra 12:an. Kanske att man kan köra bägge 12 voltarna på en AC-rider om dom är Ac bägge och med en splitflex kabel.
Skicka PM till mig vad du har för pedaler så ska jag se vad jag har att erbjuda.
Löwe skrev:Jag har ett litet bord med (just nu) fyra pedaler + linebox som jag använder.
Jag använder en Boss adapter och en daisy chain (tror jag det heter) som strömförsörjning, men det räcker bara till tre. Vet att det finns fina T-rex dosor och dyl. men jag känner inte att det är värt pengarna riktigt.. tänkte därför köpa en till Boss adapter eller så.. men funkar det med sånda där billiga på typ Clas Ohlson istället? Sen undrar jag om det finns en sådan med 18V också?
Pedalerna jag använder är.
Boss TU2 (stämmis)
EBS Multicomp
EBS Octabass
Fulltone OCD - därav 18V. Den funkar med 9 också, men ska tydligen bli fetare med 18..
Kan ju med all säkerhet bli en och annan pedal inköpt på detta hemska forum också
Helt galet vad mycket prylar det finns som man inte behöver men måste ha!
Hjälp
Cioks Baby Mach2 + power booster cabel hade gjort susen där.
Precis som Hrodvitner så skulle du då köra din Fulltone OCD på de isolerade 9Vs uttaget med en power booster.
Hej igen.
Tagit mig igenom en djungel av pedaler och nu! Fick nyligen ett arv och tänkte slå på stort nu när pengarna finns där! Pratat mer er här på forumet och flera andra och har nu kommit fram till min setup.
Blir följande saker på pedalbordet och skulle behöva ha lite hjälp me strömmen.
EBS tremolo:
9v DC
Tc. electronic Nova Dynamics:
100 to 240 VAC, 50 to 60 Hz (auto-select) AC wall adapter. AC adapter supplies 12 VDC, minimum 0.3 A to pedal.
Samson c77 trådlöst system:
12v AC 500mA
EBS Valvedrive:
12v AC 500mA
Boss Tu-2:
9v
Hur?haha. Har kollat på alla möjliga alternativ. Vill ju helst slippa mer än en kabel in i väggen, och har inte allt för mkt plats på bordet.
Löwe skrev:Jag har ett litet bord med (just nu) fyra pedaler + linebox som jag använder.
Jag använder en Boss adapter och en daisy chain (tror jag det heter) som strömförsörjning, men det räcker bara till tre. Vet att det finns fina T-rex dosor och dyl. men jag känner inte att det är värt pengarna riktigt.. tänkte därför köpa en till Boss adapter eller så.. men funkar det med sånda där billiga på typ Clas Ohlson istället? Sen undrar jag om det finns en sådan med 18V också?
Pedalerna jag använder är.
Boss TU2 (stämmis)
EBS Multicomp
EBS Octabass
Fulltone OCD - därav 18V. Den funkar med 9 också, men ska tydligen bli fetare med 18..
Kan ju med all säkerhet bli en och annan pedal inköpt på detta hemska forum också
Helt galet vad mycket prylar det finns som man inte behöver men måste ha!
Hjälp
Cioks Baby Mach2 + power booster cabel hade gjort susen där.
Precis som Hrodvitner så skulle du då köra din Fulltone OCD på de isolerade 9Vs uttaget med en power booster.