Bil fråga

Prata om vad du vill (behöver inte beröra bas-världen), här är alla ord välkomna!

Vilken BIL??

Chrysler 300C Touring
25
78%
Cadillac SRX
7
22%

Antal röster: 32

Användarvisningsbild
Cee
Medlem

Inlägg av Cee »

Köp 2!
En Golf TDI + en Caprice kombi.

/Cee
Användarvisningsbild
Cee
Medlem

Inlägg av Cee »

Det spelar ingen roll vad Sverige gör i det stora hela. Det spelar heller ingen roll vad innevånarna i EN amerikansk stad gör, i det stora hela. Eller vad 8 miljoner kineser gör.

Man kan inte klumpa ihop människor i land. Det handlar om vad varje individ gör.

/Cee
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Det är väl förresten självklart att man väljer en bil med komfort och viss prestanda!? Man vill väl inte sitta 3000 mil per år i en bil som det inte finns någon värme i eller som inte är skön att köra långt i t.ex.?
Nej, det är inte självklart. Alla tänker inte som du. Jag hoppas att det inte kommer som en chock, men det finns faktiskt människor som bryr sig mer om miljön än om sin egen komfort.
blackparkas skrev:DOCK så tycker jag ni som klagar på att det argumentet inte håller är fåniga. Ni VET mycket väl själva att de vi sysslar med i Sverige spelar ingen som helst roll.
Nej, vi vet mycket väl ATT det spelar roll. Allas insats gör skillnad, även din. Men du behöver inte bidra till en positiv utveckling om du inte vill. Det är inget tvång.
Svensson skrev:1. Jag gör inte som du, jämnställer Chrysler och Cadillac med kokain och amfetamin.
Var har du fått det ifrån?
2. Det finns många saker i den här världen som jag klassar som vansinne och dumheter. Att äga en Chrysler eller att åka till Tailand räknar jag inte dit vilket du uppenbart gör.
Nej, det gör jag inte. Men jag tycker att det är lågt att inte ens orka bry sig bara för att det inkräktar på vad man som individ helst vill göra. Om alla på Jorden hade det så bra som de ville ha det så skulle inte Jorden "hålla" för vår påverkan. Vad är det som säger att just du och jag ska ha rätten att skita ner mer än alla andra? Varför kan inte du och jag föregå med gott exempel, särskilt om vi har råd? Nä, det är för jobbigt att sitta i en lite mindre och snålare bil än man normalt föredrar, så det går inte.
3. Jag tycker att det är skitjobbigt med självutnämnda miljöpoliser (och andra former av självutnämnda världsmästare) som promt måste ifrågasätta andra människors sunda förnuft och förmåga att göra kloka val.
Jag förstår att du tycker att det är jobbigt om du inte kan motivera dig. Annars vore det väl en smal sak att med bra argument sätta emot? Jag ifrågasätter som du säkert märkt precis ALLT som jag känner för att ifrågasätta.

Själv tycker jag att det är extremt jobbigt att merparten av mänskligheten fullständigt skiter i allt annat än saker som direkt berör dem själva.
Jag förlöjligar ingenting, använder bara dina egna ord. Vad beätraffar den sista meningen så är det precis så jag uppfattar dig men det vet du väl redan. Ta det som feedback.
Jag bryr mig inte om hur du uppfattar mig. Använd argument istället för att tramsa så blir det en bättre diskussion.
Återigen (Hela forumet) Vad är mest "rätt" eller "fel"? Att äga en stor bil, en snöskoter, en fritidsbåt, en fyrhjuling eller att ta flyget på semester? Jag tycker bara att det är så enögt att måla upp stora bilar som roten till allt ont.
Vad som är rätt och fel är upp till var och en att avgöra. Det enda jag kan göra är att argumentera för vad jag tycker är rätt, precis som alla andra.
Man gör så mycket som man själv tycker är rimligt. För mig är det rimligt att offra väldigt mycket bekvämlighet och lyx eftersom jag inte tycker att det är viktigt.

Marcbass köper förstås vilken jädra bil han vill, men han kan inte hindra mig eller någon annan från att uttrycka vår åsikt om valet av klart miljöhänsynslös bilmodell.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Jag håller med Makten, vi måste göra vad vi kan för att inte påverka miljön negativt. Ingen får slippa undan. Det vi gör mot naturen drabbar oss för eller senare.

Men behöver man en stor bil så måste man få ha det. Men man kan iaf tänka på vad man gör. Köp en stor flexifuel-bil istället, om man ändå ska köpa en ny bil.

Marcbass, köp den bilen du tycker verkar vettigast för dig.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Men glöm ändå inte att du håller jordens öde i dina händer med ditt val av bil, ingen press :roll:

:wink:
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

basmartin skrev:Jag håller med Makten, vi måste göra vad vi kan för att inte påverka miljön negativt. Ingen får slippa undan. Det vi gör mot naturen drabbar oss för eller senare.

Men behöver man en stor bil så måste man få ha det. Men man kan iaf tänka på vad man gör. Köp en stor flexifuel-bil istället, om man ändå ska köpa en ny bil.

Marcbass, köp den bilen du tycker verkar vettigast för dig.
Fast flexi-fuel är inte optimalt eftersom att etanol är energi-negativt och att det skövlas ganska mycke skog på fel ställen för att framställa det och sen skicka upp det från brasilien till sverige med någon gammal frakt-båt..

Då är miljödiesel gjord på raps bättre, men det är inte bra ur andra etiska synpunkter eftersom att människor fördrivs från landområden för att man ska kunna odla mer raps..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"

http://klassikerutmaningen.se
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Diesel skrev:Chryslern.. tror de hade en drive på sånna i umeå med Hemi 8:an för 299 000:-
Men ska ja cykla dit o köpa den?
o sen köra genom hela sverige med en helt ny bil.. O förorena Sverige. Då springer ju Makten efter mig o slår mig med sin Squier i huvet..

Nä.. De blir en jobbig story. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

marcbass skrev:
Diesel skrev:Chryslern.. tror de hade en drive på sånna i umeå med Hemi 8:an för 299 000:-
o sen köra genom hela sverige med en helt ny bil.. O förorena Sverige. Då springer ju Makten efter mig o slår mig med sin Squier i huvet..

Flyg!

Sen vet jag inte hur bra pris det egentligen var.. men det stod 126000:- rabatt :P

Jag blev liite sugen, men insåg att mitt jobb inte är fast och att bilen skulle stå eftersom att jag jobbar borta och har tjänstebil
Gear:

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

marcbass skrev: Då springer ju Makten efter mig o slår mig med sin Squier i huvet..
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Ja, för dig makten så är det klart du offrar bekvämligheter.
Du har kan tänkas inte ens körkort tippar jag. Och än mindre bil.
Eller ens vet hur det är att bo någonstans där lokaltrafiken inte stannar utanför dörren var 5:e minut.
Inte ute efter att gå till angrepp mot dig på något sätt men många som snackar om dessa saker har oftast ingen som helst erfarenhet av det själv.

Har hört så många skärgårdstomtar snackat om hur illa det är med skoteråkning. Det tär på naturen, det stör renarnas brunst, avgaser.

Medan de själva förstör ÄNNU mer när de har sin årliga Sareks-tur och trampar sönder varenda lav dom ser som annars ligger skyddad under snön. De kör med sina båtar och förorenar vattnet hur mycket som helst och håller inte reda på att renarnas brunst är på försommaren...

NEJ, det är inte ett alternativ för mig att köpa en bil dom jag inte åker bra i och inte har bra prestanda.
Jag får tex ont i ryggen när jag åker bil långt och behöver riktiga stolar, vilket inte finns i småbilar.
Bara för att det finns de som har det sämre i andra länder behöver inte jag åka Lada för det...
(och som sagt, jag kör Ford så kom inte med status-grejen igen... :) )

Och NEJ just nu är det inte ett alternativ att köpa en flexifuelbil. De enda bilar som är intressanta kostar 200 loppor och det har jag inte till en bil...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Diesel skrev:
marcbass skrev:

Flyg!

Sen vet jag inte hur bra pris det egentligen var.. men det stod 126000:- rabatt :P

Jag blev liite sugen, men insåg att mitt jobb inte är fast och att bilen skulle stå eftersom att jag jobbar borta och har tjänstebil

Om det är en NY Chrysler 200C med Hemi så är 299 lök ett riktigt bra pris. Det är ytterst få begagnade som ligger under 200k och de har sexan.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

Diesel skrev: Fast flexi-fuel är inte optimalt eftersom att etanol är energi-negativt och att det skövlas ganska mycke skog på fel ställen för att framställa det och sen skicka upp det från brasilien till sverige med någon gammal frakt-båt..

Då är miljödiesel gjord på raps bättre, men det är inte bra ur andra etiska synpunkter eftersom att människor fördrivs från landområden för att man ska kunna odla mer raps..
Man får ta det goda med det onda...

Såklart så finns det en hel del problem att lösa om man skulle ersätta oljan över en natt, men man måste börja någonstans. Finns ändå rätt många alternativ och jag tror inte att det är ett som gäller, utan flera. Alla bilar behöver inte drivas av samma bränsle. Finns fler alternativ än etanol.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Bild

Bild

Kände att det behövdes bilder på bilarna!

Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++

Inlägg av Diesel »

blackparkas skrev:
Diesel skrev:
marcbass skrev:

Flyg!

Om det är en NY Chrysler 200C med Hemi så är 299 lök ett riktigt bra pris. Det är ytterst få begagnade som ligger under 200k och de har sexan.
Spretny..

Men jag kan ha fel eftersom att jag bara försöker minnas en annons jag läste som snabbast igår kväll och reagerade på priset..
Gear:

Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Ja, för dig makten så är det klart du offrar bekvämligheter.
Du har kan tänkas inte ens körkort tippar jag. Och än mindre bil.
Eller ens vet hur det är att bo någonstans där lokaltrafiken inte stannar utanför dörren var 5:e minut.
Inte ute efter att gå till angrepp mot dig på något sätt men många som snackar om dessa saker har oftast ingen som helst erfarenhet av det själv.
Hur menar du att en bil som drar 1,5 liter milen tar dig bättre dit du ska än en som drar 0,8? Hos de bilar som diskuteras har ju inte storleken någon särskilt praktisk betydelse. Det är ju inte en bil att köra saker i direkt. De är bara jävligt feta.

Tillägg: Men ja, du har helt rätt i att det är mer relevant med en bekväm bil om man har långt att åka och har bilen som enda transportmedel.
Har hört så många skärgårdstomtar snackat om hur illa det är med skoteråkning. Det tär på naturen, det stör renarnas brunst, avgaser.
Man kan ha en fyrtaktsskoter med lite mindre motor om man nu tänker bry sig.
Medan de själva förstör ÄNNU mer när de har sin årliga Sareks-tur och trampar sönder varenda lav dom ser som annars ligger skyddad under snön. De kör med sina båtar och förorenar vattnet hur mycket som helst och håller inte reda på att renarnas brunst är på försommaren...
Ja, feta motorbåtar är långt värre än både skotrar och bilar.
Att man skulle förstöra naturen av att vandra i fjällen är ju nonsens om man jämför med vad rennäringen ställer till med. :wink:
Bara för att det finns de som har det sämre i andra länder behöver inte jag åka Lada för det...
Är det inte lite fånigt att ta exempel i andra änden av skalan? Det finns ju hur mycket bilar som helst emellan Lada och Chryslern t ex. Man behöver ju inte välja det uslaste man kan hitta.
gäst

Inlägg av gäst »

!!!
Senast redigerad av gäst den sön 21 okt 2007, 22:59, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är naturligtvis inte bränsleförbrukningen i sig som är det positiva.... Trodde inte det skulle behöva förklaras...

För övrigt så var det inte rennäringen kontra fjällvandrarna som var jämförelsen som var relevant i detta fall.
Du har bett ofta om att vi ska vara sakliga. Håll dig till det som diskuterades.
Är det inte lite fånigt att ta exempel i andra änden av skalan? Det finns ju hur mycket bilar som helst emellan Lada och Chryslern t ex. Man behöver ju inte välja det uslaste man kan hitta.
Nej, det är inte fånigt. Det är så vi gör i vår generation när vi talar om saker och ting. Vi tar det extrema för att folk ska förstå lättare.
Senast redigerad av blackparkas den sön 21 okt 2007, 22:51, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Makten skrev:
Svensson skrev:1. Jag gör inte som du, jämnställer Chrysler och Cadillac med kokain och amfetamin.
Makten skrev:Tillägg: Vad skulle du svara på frågan "vad ska jag välja för drog; kokain eller amfetamin"?
2. Det finns många saker i den här världen som jag klassar som vansinne och dumheter. Att äga en Chrysler eller att åka till Tailand räknar jag inte dit vilket du uppenbart gör.
Makten skrev: Nej, det gör jag inte. Men jag tycker att det är lågt att inte ens orka bry sig bara för att det inkräktar på vad man som individ helst vill göra. Om alla på Jorden hade det så bra som de ville ha det så skulle inte Jorden "hålla" för vår påverkan. Vad är det som säger att just du och jag ska ha rätten att skita ner mer än alla andra? Varför kan inte du och jag föregå med gott exempel, särskilt om vi har råd? Nä, det är för jobbigt att sitta i en lite mindre och snålare bil än man normalt föredrar, så det går inte.
Var och när har jag sagt att jag inte bryr mig???
Det innebär alltså att du aldrig flyger?
It don't mean a thing if it ain't got that swing!

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:För övrigt så var det inte rennäringen kontra fjällvandrarna som var jämförelsen som var relevant i detta fall.
Du har bett ofta om att vi ska vara sakliga. Håll dig till det som diskuterades.
Visst, men det var du som drog upp fjällvandringen. :wink:
Nej, det är inte fånigt. Det är så vi gör i vår generation när vi talar om saker och ting. Vi tar det extrema för att folk ska förstå lättare.
Är du säker på att det inte är för att få ett övertag för de egna åsikterna? :roll:
Svensson skrev:
Makten skrev:
Makten skrev:Tillägg: Vad skulle du svara på frågan "vad ska jag välja för drog; kokain eller amfetamin"?
Ja? Du tar alltså en fråga som ett påstående? Intressant debatteknik.
Var och när har jag sagt att jag inte bryr mig???
Det skrev jag inte. Jag menade att det är trist att folk i allmänhet inte GÖR något. De må bry sig hur mycket som helst, men det spelar ju ingen roll om de inte gör något. Jag vet ju inte vad du gör för övrigt, eftersom du inte nämnt det.
Jodå, men inte i onödan. Nu är jag inte en som reser särskilt mycket alls, och det var inte särskilt många år sedan jag heller inte brydde mig. Så jag har inte haft någon större möjlighet att implementera min syn på saken i praktiken när det gäller flyg.
Senast jag flög var i vintras, till alperna för att åka skidor. Hade min ekonomi tillåtit det och mina kompisar visat intresse så hade jag lätt kunnat åka tåg istället. Jag ska jobba för det nästa gång jag ska ner och åka.
Inrikes har jag nog aldrig flugit i hela mitt liv.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Makten skrev:
blackparkas skrev:
Svensson skrev:
Makten skrev:
Ja? Du tar alltså en fråga som ett påstående? Intressant debatteknik.
Jag ber allra ödmjukast om ursäkt men jag förstår ärligt talat inte vart detta drogsvamlande kom ifrån? Vad har det med saken att göra? Jag antar att det är någon sorts parallell? Du kan ju alltid försöka förklara dig och förtydliga dina inlägg för en som inte förstår din bländande debatteknik.

Citat:
Makten skrev: Jodå, men inte i onödan. Nu är jag inte en som reser särskilt mycket alls, och det var inte särskilt många år sedan jag heller inte brydde mig. Så jag har inte haft någon större möjlighet att implementera min syn på saken i praktiken när det gäller flyg.
Senast jag flög var i vintras, till alperna för att åka skidor. Hade min ekonomi tillåtit det och mina kompisar visat intresse så hade jag lätt kunnat åka tåg istället. Jag ska jobba för det nästa gång jag ska ner och åka.
Inrikes har jag nog aldrig flugit i hela mitt liv.
Så du utgår alltså från att du alltid gör dom rätta avvägningarna och de vettigaste besluten för att lägga ditt miljöförstörande på en rimlig nivå medan du utgår ifrån att folk i allmänhet gör precis det motsatta. Det är med uttalanden som "inte särskilt många år sedan jag heller inte brydde mig" som man får intrycket av att du tycker så.

Det är som vanligt med dig Makten, det handlar mer om din attityd och din stil än om dina egentliga åsikter. Åsiktsmaskin som du är så kommer dina åsikter ironiskt nog i skymundan pga av din framtoning. För mig och många andra så bygger ett sånt här forum på att man får någon sorts relation till varandra, försöker hitta nån vettig nivå på diskussioner, att man inte alltid behöver få sista ordet, att man ibland kan knipa käft. Lyckas med det så har man skapat ett fantastiskt nätverk av människor med liknande intressen över landet. För dig som du själv säger spelar det ingen roll hur folk uppfattar dig bara du får ventilera dina åsikter för det har du "minsann rätt till". Trist

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Amen Svensson!

Men vart är alla som skällde ut mig när jag tyckte Makten var tråkig?

Åka till Alperna för att åka skidor??
Allvarligt... Där föll dina åsikter om miljön TOTALT!

Typiskt alla dessa miljöaktivister....
Och du gnäller på OSS för att vi vill ha en bil som är körbar, som vi faktiskt använder i dagliga livet, i jobbet?
Och du flyger till Alperna för att åka skidor?

Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

Svensson skrev:Jag ber allra ödmjukast om ursäkt men jag förstår ärligt talat inte vart detta drogsvamlande kom ifrån? Vad har det med saken att göra? Jag antar att det är någon sorts parallell? Du kan ju alltid försöka förklara dig och förtydliga dina inlägg för en som inte förstår din bländande debatteknik.
Jag ställde en motfråga - där båda svar troligen för dig skulle kännas fel - som jämförelse med hur jag ser på valet mellan dessa bilar. Hur du får det till att jag "jämställer Chrysler och Cadillac med kokain och amfetamin" är rätt svårbegripligt. Om du inte menade just "jämställa" så borde du inte använda det ordet.
Så du utgår alltså från att du alltid gör dom rätta avvägningarna och de vettigaste besluten för att lägga ditt miljöförstörande på en rimlig nivå medan du utgår ifrån att folk i allmänhet gör precis det motsatta. Det är med uttalanden som "inte särskilt många år sedan jag heller inte brydde mig" som man får intrycket av att du tycker så.
Det visar väl att jag försöker åtminstone. Vad som är rätt och fel är som sagt upp till dig att avgöra. Jag tycker att det är fel att slösa med resurser när man inte behöver. Och jag tänker försöka påverka andra i den riktningen så länge jag lever (om jag inte av någon märklig anledning skulle ändra mig på den punkten).
Det är som vanligt med dig Makten, det handlar mer om din attityd och din stil än om dina egentliga åsikter. Åsiktsmaskin som du är så kommer dina åsikter ironiskt nog i skymundan pga av din framtoning. För mig och många andra så bygger ett sånt här forum på att man får någon sorts relation till varandra, försöker hitta nån vettig nivå på diskussioner, att man inte alltid behöver få sista ordet, att man ibland kan knipa käft. Lyckas med det så har man skapat ett fantastiskt nätverk av människor med liknande intressen över landet. För dig som du själv säger spelar det ingen roll hur folk uppfattar dig bara du får ventilera dina åsikter för det har du "minsann rätt till". Trist
Vi har uppenbarligen totalt olika syn på vad ett diskussionsforum har för syfte. För mig är det ett ställe att byta information och erfarenheter, inte ett ställe att skaffa sig vänner på. Om du väljer att sätta mina åsikter i skymundan för att du stör dig på att jag inte framför dem som en "vän" så får du väl göra det. Jag föredrar att vara saklig istället för att linda in orden så att jag ska verka trevlig.

Du anar inte hur ofta jag väljer att "knipa käft" förresten. :lol:
blackparkas skrev:Åka till Alperna för att åka skidor??
Allvarligt... Där föll dina åsikter om miljön TOTALT!
Hur så? Det är ungefär 300 mil fram och tillbaka till Alperna från Stockholm. Vad är det att jämföra med flera tusen mil i bil varje år när jag inte åker bil alls?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Hur så? Det är ungefär 300 mil fram och tillbaka till Alperna från Stockholm. Vad är det att jämföra med flera tusen mil i bil varje år när jag inte åker bil alls?

Skillnaden är att många BEHÖVER åka flera 1000 mil per år i bil.
Man BEHÖVER inte flyga till alperna för att åka skidor. Skidor behöver man inte åka öht om man ska vara riktigt petig..
Så nej. Tyvärr, du går fetbort i debatten om att spara på miljön.

Användarvisningsbild
Makten
Medlem++

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Skillnaden är att många BEHÖVER åka flera 1000 mil per år i bil.
Man BEHÖVER inte flyga till alperna för att åka skidor. Skidor behöver man inte åka öht om man ska vara riktigt petig..
Man BEHÖVER nästan ingenting egentligen. I så fall går allt fetbort. Det handlar om att själv sätta upp en gräns för vad som är rimligt. Jag tycker att det är rimligt att åka 300 mil en gång om året för att utöva det jag tycker är roligast av allt i livet. Jag tycker inte att det är rimligt att ha en bruksbil som drar 1,5 liter milen om det finns mycket snålare.
Men ja, det är helt klart något som man inte kan vifta bort. Jag har funderat på hur fan man ska bära sig åt om man vill åka tåg istället. Troligen blir det alldeles för dyrt (eftersom jag i nuläget är student), eftersom inga researrangörer ger den möjligheten.
Så nej. Tyvärr, du går fetbort i debatten om att spara på miljön.
Du kan sluta svara när du vill.
Användarvisningsbild
Svensson
Forumvärd

Inlägg av Svensson »

Makten skrev:
Svensson skrev:Jag ber allra ödmjukast om ursäkt men jag förstår ärligt talat inte vart detta drogsvamlande kom ifrån? Vad har det med saken att göra? Jag antar att det är någon sorts parallell? Du kan ju alltid försöka förklara dig och förtydliga dina inlägg för en som inte förstår din bländande debatteknik.
Jag ställde en motfråga - där båda svar troligen för dig skulle kännas fel - som jämförelse med hur jag ser på valet mellan dessa bilar. Hur du får det till att jag "jämställer Chrysler och Cadillac med kokain och amfetamin" är rätt svårbegripligt. Om du inte menade just "jämställa" så borde du inte använda det ordet.

:?:
Det visar väl att jag försöker åtminstone. Vad som är rätt och fel är som sagt upp till dig att avgöra. Jag tycker att det är fel att slösa med resurser när man inte behöver. Och jag tänker försöka påverka andra i den riktningen så länge jag lever (om jag inte av någon märklig anledning skulle ändra mig på den punkten).

Jag tycker också likt många andra att det fel att slösa med resurser och det är ju jättebra att du delar med dig av dina åsikter om detta men kan du inte prova att lägga fram dina synpunkter utan att för den skull racka ner på andra? "folk i allmänhet" eller "de flesta". Man kan t.ex. skriva "inte särskilt många år sedan jag inte brydde mig" istället för "inte särskilt många år sedan jag heller inte brydde mig". Det är faktsikt en nyansskillnad där.
Vi har uppenbarligen totalt olika syn på vad ett diskussionsforum har för syfte. För mig är det ett ställe att byta information och erfarenheter, inte ett ställe att skaffa sig vänner på. Om du väljer att sätta mina åsikter i skymundan för att du stör dig på att jag inte framför dem som en "vän" så får du väl göra det. Jag föredrar att vara saklig istället för att linda in orden så att jag ska verka trevlig.

Jag anser inte som du gör att man antingen måste välja mellan att "linda in orden" för att "verka trevlig" eller vara saklig. Jag försöker inte verka trevlig, jag försöker att vara trevlig och saklig, det råder inget motsatsförhållande där.

Skriv svar