kabelhus-trubbel
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
kabelhus-trubbel
Jag har problem med vad man kan kalla ett kabelhus. Vettefan vad det heter egentligen men telejacket är liksom inkapslat. Det betyder ju att jag inte kommer åt att böja in ledarna. Min kabel hoppar ut lite för enkelt.
Så, what to do PRATABAS???
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- Cuba
- VIP medlem
Re: kabelhus-trubbel
Byt jack?Tarzan08 skrev:Jag har problem med vad man kan kalla ett kabelhus. Vettefan vad det heter egentligen men telejacket är liksom inkapslat. Det betyder ju att jag inte kommer åt att böja in ledarna. Min kabel hoppar ut lite för enkelt.

- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
- Evilbiker
- Medlem++
-
- Medlem++
gitarrist i ett av mina band har silvertejpat 1/5 av sin gitarr för att få telejacket att inte glappa, så det är nog en bra idé
nu glappar ju hans gitarr ändå, men... om du blandar i lite ståltråd så borde det gå.

- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
Jag tänkte göra en inspelning liksom idag och hade inget reserv-jack att tillgå.
Så ironiskt nog var gaffatejp den bästa lösningen.
Eftersom skiten sitter inkapslat så finns inget att skruva nytt jack i. Jag måste alltså få tag på ett helt nytt jack.
Jag hjälpte en kille en gång med hans inkapslade jack, där toppen på kabeln hade fastnat. Där fick jag skruva ur hela huset ur baskroppen för att peta bort "locket" för att få bort toppen.
Min fråga var seriöst ställd och jag hade hoppats på någon smart lösning på att komma in i huset utan att behöva skruva isär hela skiten...
Men idag är gaffa det magiska ordet...
Så ironiskt nog var gaffatejp den bästa lösningen.
Eftersom skiten sitter inkapslat så finns inget att skruva nytt jack i. Jag måste alltså få tag på ett helt nytt jack.
Jag hjälpte en kille en gång med hans inkapslade jack, där toppen på kabeln hade fastnat. Där fick jag skruva ur hela huset ur baskroppen för att peta bort "locket" för att få bort toppen.
Min fråga var seriöst ställd och jag hade hoppats på någon smart lösning på att komma in i huset utan att behöva skruva isär hela skiten...
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- Sunken
- Medlem++
- Kontakt:
Mitt svar var faktiskt seriöst menat också. Man ska inte göra det för komplicerat, då går det oftast åt helvete.Tarzan08 skrev:Min fråga var seriöst ställd och jag hade hoppats på någon smart lösning på att komma in i huset utan att behöva skruva isär hela skiten...
- mågis
- Medlem+
En sak du kan prova är att räta ut ett gem och sedan bocka en typ två millimeter lång liten 90 gradersböj längst ut. Det KAN gå att trä in den i jacket, kroka "flärparna" med den och bocka till dom på något sätt så att dom håller i telepluggen bättre...
Keep on rocking motherfuckers...
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black