ja, förhoppningsvis har jag en pedal i brevlådan idag. DÅ skall jag testa den mot Swollen P, B:assmaster (den ÄR syntig) samt Pratafuzz.
Mycket trevligt stund hoppas jag.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
anli skrev:ja, förhoppningsvis har jag en pedal i brevlådan idag. DÅ skall jag testa den mot Swollen P, B:assmaster (den ÄR syntig) samt Pratafuzz.
Mycket trevligt stund hoppas jag.
Du kommer få en helkväll Anli, håller tummarna att den dyker upp idag.
Stämmer som tidigare inlägg tagit upp att den låter åt det synthiga hållet men inte lika synthig som din B:Assmaster enligt min uppfattning.
Jag måste få tummarna loss och fixa ett ljudspår också...
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Har snabbtestat och ni slipper ljudfiler.
- Enkel att ratta in (jämfört med swollen pickle)! Fick till det där eftersökta orgelbröölet som jag gillar
- Bra att tokgainen kom efter kl 3-4, trodde först att dey inte var nån fart i den men det var ju bra med denna utväxling. Det händer mycket mot slutet.
- Hitta flera bra ljud. Den är inte lika gräddig som Swollen och inte lika syntbrutal som assmaster. Den har ett eget grundljud helt enkelt.
Känns som en bra användbar fuzz och dessutom lättrattad. Jag fick till ett läge där den verkligen kände av anslaget och man kunde få den att fuzzbrista på ett coolt sätt.
Nu testade jag med p-bas. Mycket nyfiken hur de kortskaliga basarna beter sig... och Ricken.
Men som valpvakt har jag bara korta stunder över...
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
alexon skrev:Har du fixat några ljudklipp på bitchen? Kanske en lite utförligare recension? Jag är sugen på lite hårigare bas.
Shit, det där hade jag glömt av. Får väl ta mig i kragen och lira in nått nu under semestern. Angående recension så kanske jag skriver något utförligare sen, men som jag tidigare skrev så är det en klon på Woolly Mammoth och den låter väldigt likt om inte rakt av. Hade varit kul om fler som köpt den hade skrivit lite recensioner i tråden, det finns väl ca 10st här på forumet som har den. Vet att någon även testat på gitarr med mycket gott resultat.
If it ain't got groove it ain't got soul... Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
groovyjr skrev:Hade varit kul om fler som köpt den hade skrivit lite recensioner i tråden, det finns väl ca 10st här på forumet som har den. Vet att någon även testat på gitarr med mycket gott resultat.
Jag har inte testat min nog mycket för att kunna ge en egentlig recension, men jag gillar pedalen skarpt - både till bas och barytongitarr. För det sistnämnda instrumentet, men även för bas, gillade jag särskilt några inställningar som bara gav en något spräckt, varm ton. Och så kan man, rent generellt, ha mycket kul med pinch-kontrollen.
groovyjr skrev:Hade varit kul om fler som köpt den hade skrivit lite recensioner i tråden, det finns väl ca 10st här på forumet som har den. Vet att någon även testat på gitarr med mycket gott resultat.
Jag har inte testat min nog mycket för att kunna ge en egentlig recension, men jag gillar pedalen skarpt - både till bas och barytongitarr. För det sistnämnda instrumentet, men även för bas, gillade jag särskilt några inställningar som bara gav en något spräckt, varm ton. Och så kan man, rent generellt, ha mycket kul med pinch-kontrollen.
Alltså, en bra pedal. Rekommenderas.
Ja, men då så. Jag slår till och skaffar mig en egen bitch.
Senast redigerad av alexon den tor 08 jul 2010, 00:05, redigerad totalt 2 gång.
Nu har jag använt min tillräckligt för att kunna ge en recension.
Jag är T O K N Ö J D!!! Vilken pedal.
Precis den fuzz jag letat efter i alla år. Lättrattad och utan att tappa bas.
Dessutom funkar den helt galet bra till gitarr också.
Det första jag kom att tänka på var Muse när jag satt och lekte med pedalen.
Sen droppade jag basen och spelade stoner riff i 1 timme och bara småmös.
Ett rekommenderat köp till alla som vill ha en grym fuzz.
/D
Thunderhoney
Gibson LP DC Tribute Bass
ESP Classic 400 J-Bas
Fender Studio Bass // Acoustic 320-406 // HX Stomp
Nick skrev:Min kom idag!
Tyvär har jag bara hunnit testa den som hastigt. Grymt snabb leverans!
Jag som är nybörjare på fuzz, fyra rattar är ju jättemycket!
Någon som kan ge tips på lite olika inställningar att utgå ifrån?
Jag rukar göra så här:
1. ställ ratt 1 (volym) på önskad nivå.
2. Ställ ratt 2, 3 och 4 kl 12 till att börja med.
3. Ratt 2 och 3: Prova att minska/öka ratt 3 (pinch). Jag brukar kompensera åt andra hållet med ratt 2 (tone). Välj den karatär du vill ha. Fjärtig orgel eller syntigt
4. Öka/minska med 4 (drive)
5. finjustera 2/3
Man kan nästan göra hur som helst, då den inte har några omöjliga lägen. Snäll på det sättet.