Lågbudget EQ-pedaler

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

Lågbudget EQ-pedaler

Inlägg av Dan the Man »

BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Påminner mig om att jag har Behringern ännu ej uppackad sedan 2-3 år tillbaka. Verkar som jag inte haft behov av den. Jag köpte den ihop med två andra trampor för 595:- på MB.
Hjelm
Medlem+

Inlägg av Hjelm »

Ingen erfarenhet av pedalerna i sig, men däremot av märkena. Behringer är okej grejer, haft flera pedaler, hade behringerstärk i replokalen förut etc.

Harley Benton å andra sidan... Aj aj aj! Aldrig kört några pedaler men både bas och gitarrstärkare. Riktigt riktigt dålig kvalité! Hade en HB 100 watts basförstärkare som förstastärkare. Den började plötsligt ryka och gnistor sprutade ur den efter några veckor i min ägo.
Riskera
Medlem

Inlägg av Riskera »

Nu kanske detta är snubb på ointressant i frågan, men "min gitarrist" kör en Harley Benton EQ som han påstår är bra.
Jag har lite svårt att se vad som kan vara dåligt med något så simpelt som en EQ-pedal. Eller är jag lite naiv nu? :P
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Hjelm skrev:Ingen erfarenhet av pedalerna i sig, men däremot av märkena. Behringer är okej grejer, haft flera pedaler, hade behringerstärk i replokalen förut etc.

Harley Benton å andra sidan... Aj aj aj! Aldrig kört några pedaler men både bas och gitarrstärkare. Riktigt riktigt dålig kvalité! Hade en HB 100 watts basförstärkare som förstastärkare. Den började plötsligt ryka och gnistor sprutade ur den efter några veckor i min ägo.
Fast när vi ändå jämför äpplen med pilsner så har Harley Benton gitarrlådorna väldigt bra rykte.
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Riskera skrev:Nu kanske detta är snubb på ointressant i frågan, men "min gitarrist" kör en Harley Benton EQ som han påstår är bra.
Jag har lite svårt att se vad som kan vara dåligt med något så simpelt som en EQ-pedal. Eller är jag lite naiv nu? :P
Förmodligen brusnivåer skulle jag gissa.
Hjelm
Medlem+

Inlägg av Hjelm »

cub skrev:
Hjelm skrev:Ingen erfarenhet av pedalerna i sig, men däremot av märkena. Behringer är okej grejer, haft flera pedaler, hade behringerstärk i replokalen förut etc.

Fast när vi ändå jämför äpplen med pilsner så har Harley Benton gitarrlådorna väldigt bra rykte.
Kom på att min gamla övningsgitarrstärkare (harley benton) iaf höll väldigt länge..
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av mrbaloo »

Hejsan

Jag har en BEQ700, se här vad jag tycker om den: http://basgitarr.wordpress.com/2007/04/ ... equalizer/

Dvs, rätt trevlig men tyvärr lite plastig konstruktion.

Lycka till!

/MrBaloo
Användarvisningsbild
Dan the Man
Medlem+

Inlägg av Dan the Man »

mrbaloo skrev:Hejsan

Jag har en BEQ700, se här vad jag tycker om den: http://basgitarr.wordpress.com/2007/04/ ... equalizer/

Lycka till!

/MrBaloo
Tack för det! Får sticka in och köpa en i morgon.
BASAR: JB '71, JB '02, PB '78, PB '12, SQUIER BRONCO '99, HÖFNER CLUB '16
STÄRKARE: BASSMAN TV15, BASSMAN '69, AMPEG V4BH, KUSTOM K200 '70, MARSHALL SUPER BASS '76, TC BAM200. LÅDOR: SVT15E, SVT412HE

Torsson @ Spotify
Hjelm
Medlem+

Inlägg av Hjelm »

Dan the Man skrev:
mrbaloo skrev:Hejsan

Lycka till!

/MrBaloo
Tack för det! Får sticka in och köpa en i morgon.
De är plastiga men fyller sin funktion! :) Garanterat bättre än harley-varianten
Skriv svar