Nån stockholmare som varit inne och synat och klämt på den Bjärton Swingmaster som finns på JAM i Sthlm och har nåt - positivt och/eller negativt - att säga om den i så fall?
/Mats D
Bjärton Swingmastern på JAM i Sthlm?
- MatsD
- Medlem++
- MartinB
- Medlem+
tror jag klämde på den, beroende på hur den ska se ut. har i alla fall spelat på en bjärton där, men den fanns inte kvar för några veckor sedan. senast jag var där var en mörk fin kontra med mick, förutom deras vanliga skeva eagle. den var asfin om du frågar en elbasist, och mycket bättre än deras eagles. det är också allt jag kan säga om den.
/Martin
- MatsD
- Medlem++
Den ligger ju ute på webben fortfarande och nu har de ju t o m bemödat sig att lägga ut en bild på den, det hade de inte sist jag surfade in där. Men det är klart man vet aldrig med JAM, de är riktigt dåliga med att uppdatera sin webbplats ibland.
Den såg ut som en sån ser ut, dvs brun burst, cutaway och bindings
/Mats D
Den såg ut som en sån ser ut, dvs brun burst, cutaway och bindings
/Mats D
- MartinB
- Medlem+
- MatsD
- Medlem++
Det är en gammal Bjärton från 50-talet. 17 tusen är väl begärt pris för den. Så här ser den ut:Gamba skrev:vet inte riktigt vilken av dom du menar
men jag går på jam med jämna mellanrum
och spelar lite på deras kontror
tycker nog inte att någon av dom är speciellt mycket att ha
vad är det för prisklass på den du menar?

/Mats D
- Gamba
- Medlem++
skulle väl säga att i det fallet betalar man för utseende mer än ljudMatsD skrev:Det är en gammal Bjärton från 50-talet. 17 tusen är väl begärt pris för den. Så här ser den ut:Gamba skrev:vet inte riktigt vilken av dom du menar
men jag går på jam med jämna mellanrum
och spelar lite på deras kontror
tycker nog inte att någon av dom är speciellt mycket att ha
vad är det för prisklass på den du menar?
/Mats D
har prövar några sådana där och säkert denna oxå om den står på jam
snygg förvisso ,men för 17papp kan man nog få bättre bas
och dessutom om jam tar 17 för en beggad bas har dom säkert
inte gett mer än max 10 för den
-
- Medlem
17000 verkar inte så farligt för en sådan. Jag vet var det finns en för 25, och den säljaren vägrar pruta en spänn! Jag har inte brytt mig om att provspela den, men jag kan nog tänka mig att de går att sälja för sådana priser p.g.a. att de är ganska sällsynta snarare än för att de låter otroligt bra. Det ligger en för 20 på Blocket också, förresten. Om en "vanlig" Bjärton kostar 12-15 papp kan väl en som är "ovanlig" vara värd mer, eller funkar det inte så med basar?