Har funderat på detta ett tag. har någonting emot kontaktpickups - inbillar mig att de låter klonkigt och boomigt och o-akustiskt, utan att ha prövat någon. hur mycket brukar man få punga ut om man vill ha en som låter naturligt?
och om man skulle vilja göra på andra sättet - ha en mick. skulle det gå att få in den i stäkaren? jag har en rackförstärkare för mikrofoner, skulle det gå att koppla den till en elbasstärk?
kontra in i stärkare?
- MartinB
- Medlem+
kontra in i stärkare?
/Martin
- hiwatt
- Medlem
Re: kontra in i stärkare?
Anders Backberg (Wildfire Willie & the Ramblers, Flat Git it Gang, m.fl...) hade i flera år en SM 58 instoppad mellan stallbenen, lät riktigt akustiskt.psykopatsak skrev:Har funderat på detta ett tag. har någonting emot kontaktpickups - inbillar mig att de låter klonkigt och boomigt och o-akustiskt, utan att ha prövat någon. hur mycket brukar man få punga ut om man vill ha en som låter naturligt?
och om man skulle vilja göra på andra sättet - ha en mick. skulle det gå att få in den i stäkaren? jag har en rackförstärkare för mikrofoner, skulle det gå att koppla den till en elbasstärk?
Thee SuspenderS
*Medlem i Arvika Kontrabas Klubben*
*Medlem i Arvika Kontrabas Klubben*
- hiwatt
- Medlem