Fototråden
- Klopper
- Hedersmedlem
- F-klav
- Medlem+
I brist på fungerande inspelningsutrustning får jag väl roa mig med några bilder så länge... (se annan tråd, duhhh)
Jag har pippi på det där som kallas "Nature Art", alltså när man försöker fånga naturens väsen, istället för att avbilda den som ett proträtt. Döm själva om jag har lyckats. Jag har dels använt en glugg som kallas Lens Baby 2.0 och som man kan böja och dra i själv för att ställa fokus (sådant det nu blir) och dels har jag ett vanligt makro och så tar jag med lång tid och skakar medvetet på kameran.

avslutar med lite "alienslem" (alltså vatten taget på natten med lång tid)

Jag har pippi på det där som kallas "Nature Art", alltså när man försöker fånga naturens väsen, istället för att avbilda den som ett proträtt. Döm själva om jag har lyckats. Jag har dels använt en glugg som kallas Lens Baby 2.0 och som man kan böja och dra i själv för att ställa fokus (sådant det nu blir) och dels har jag ett vanligt makro och så tar jag med lång tid och skakar medvetet på kameran.

avslutar med lite "alienslem" (alltså vatten taget på natten med lång tid)

- Peavey Dude
- Medlem++
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Ahab
- Medlem+
Har lekt lite med det också (betydligt sämre resultat dock..)Rix skrev:Jag o en polare roade oss i helgen med att göra en massa "Little Planet"-bilder, även kallat stereografisk projektion.
hur vidvinkligt måste man fota för att kunna fylla ut hela rutan så perfekt?
All these jokes have been pre-approved as funny by me.
- F-klav
- Medlem+
Vilken kul tråd, jag passar på att titta medan jag sparar ned mellan inspelningarna nu (och vilar skinnet lite, tre timmar igår och så hårdkörning i dag igen med en av låtara som dessutom är en riktig fpekfingernötare på vänsterhanden, haha)
Utnämnd Hedersgubbe i 40+ -klassen
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas"
)
Fender Jazz Special - Duff McKaghan signature, Ibanez acoustic, Fender Mustang, Eastone (min första bas som nu är avbandad - tack Semborg - och ska "steampunkas"

- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Vi använde en Nikkor 10,5 fisheye.Ahab skrev:Har lekt lite med det också (betydligt sämre resultat dock..)Rix skrev:Jag o en polare roade oss i helgen med att göra en massa "Little Planet"-bilder, även kallat stereografisk projektion.

Plåtar ett 360°-panorama samt en bild rakt upp och en bild rakt ned innan panoramat monteras.
- F-klav
- Medlem+
Det är en härlig glugg, men gjorde du resten i appen i Flickr, eller hur fick du till det?Rix skrev:Vi använde en Nikkor 10,5 fisheye.Ahab skrev:Har lekt lite med det också (betydligt sämre resultat dock..)Rix skrev:Jag o en polare roade oss i helgen med att göra en massa "Little Planet"-bilder, även kallat stereografisk projektion.
Plåtar ett 360°-panorama samt en bild rakt upp och en bild rakt ned innan panoramat monteras.
- Rix
- Hedersmedlem
- Kontakt:
Monterar panoramat i PTgui. Ganska schyst program.F-klav skrev:Det är en härlig glugg, men gjorde du resten i appen i Flickr, eller hur fick du till det?Rix skrev:Vi använde en Nikkor 10,5 fisheye.Ahab skrev:Har lekt lite med det också (betydligt sämre resultat dock..)Rix skrev:Jag o en polare roade oss i helgen med att göra en massa "Little Planet"-bilder, även kallat stereografisk projektion.
- Klopper
- Hedersmedlem