Midi elbas
- Mark Kung Sthlm
- Medlem+
Midi elbas
Är det någon som har någon eller testat någon midibas?
Funkar dom bra?
Hur bra triggarn dom?
Finns det någon bra midimick man kan montera på en vanlig bas?
Funkar dom bra?
Hur bra triggarn dom?
Finns det någon bra midimick man kan montera på en vanlig bas?
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
En dyr kanske, men ska funka bra. http://www.industrialradio.com.au/
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GandhiMK2
- Medlem++
- mrbaloo
- Medlem++
- Kontakt:
Annars har man en billig semi-lösning: http://www.petersontuners.com/index.cfm?category=164
/MrBaloo
/MrBaloo
- Mark Kung Sthlm
- Medlem+
Faaaan vad cool sån måste jag ha (när jag får råd...)funkys**t skrev:En dyr kanske, men ska funka bra. http://www.industrialradio.com.au/

Finns det andra lösningar eller modeller på Midi-bas?
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Man ska aldrig ha videoklipp som köpargument, men det var väl inget fel på dem...?f-bass skrev:alltså excuuuuuse meeeeeee....men den som ser deras youtube-filmer som köpargument....skulle jag vilja kontraströntga...
"Oh my god it's the funkys**t!"
- Pelleper
- Medlem+
- Mark Kung Sthlm
- Medlem+
- joachime
- Medlem++
Sensationslysten som jag är blev tvungen att kolla några klipp. Förutom att de var ganska träiga, som många demovideos är, verkar basen trigga rätt bra.f-bass skrev:alltså excuuuuuse meeeeeee....men den som ser deras youtube-filmer som köpargument....skulle jag vilja kontraströntga...
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
- newheartshadow
- VIP medlem
- GandhiMK2
- Medlem++
Fel.....fel och fel.....fanns det enda microrätt?funkys**t skrev:Man ska aldrig ha videoklipp som köpargument, men det var väl inget fel på dem...?f-bass skrev:alltså excuuuuuse meeeeeee....men den som ser deras youtube-filmer som köpargument....skulle jag vilja kontraströntga...

Visst, det visar att man kan trigga och spela stråkljud med basen....YIIIHAAAAA!!! GOTTA HAVE IT!

Om dom inte kunde göra nåt som låter det minsta BALLT och visa upp så är det ju bättre att dom skiter i det....
Om jag skulle vara intresserad skulle jag ju bara känna "Jävla wankers!" efter att ha sett det där.....vilket förvisso är vad jag känner nu också...

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- peter_s
- Medlem++
Ja, och jag tror att de använde det MIDI-konverteringssystem som numer finns på de där australiensiska basarna som det länkats till här ovan. Peavey har också gjort två modeller med samma system. En hette MIDI Bass, och en hette Cyber Bass, om jag inte minns fel.newheartshadow skrev:En del Walbasar hade midi
Ett annat alternativ är Yamahas MIDI-pickup B1D

Själv tycker jag dock att Petersons alternativ verkar smidigare.
- Jan Hellman
- VIP medlem
Pete Stevens opererade in australiensaren Steve Chick's bas till midi-system i ett gäng Wal basar (jag har två) men fick sluta då Peavey köpte patentet av Steve Chick. Av vad jag förstått är patentet nu löst och Steve har nu möjlighet att bygga sitt bas till midi-system igen. Blev väl inte direkt någon hit med Peavey.... Bästa bas till midi-system som finns skulle jag säga. Slår allt Roland och andra gjort med hästlängder om man jämför men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.peter_s skrev:Ja, och jag tror att de använde det MIDI-konverteringssystem som numer finns på de där australiensiska basarna som det länkats till här ovan. Peavey har också gjort två modeller med samma system. En hette MIDI Bass, och en hette Cyber Bass, om jag inte minns fel.newheartshadow skrev:En del Walbasar hade midi
Ett annat alternativ är Yamahas MIDI-pickup B1D
Själv tycker jag dock att Petersons alternativ verkar smidigare.
//J
- GandhiMK2
- Medlem++
japåp...den största begränsningen är antagligen att det inte går att använda till nåt vettigt....Hellboy skrev:men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.
//J

? skrev:Jag är ingen blues expert, jag skrev faktiskt att jag inte ens lyssnar på det. Alltså är min information begränsad,men rätt..Aldrig har jag haft HELT fel i en diskussion
- Mark Kung Sthlm
- Medlem+
- GandhiMK2
- Medlem++
Vad ska du gör med det?? Lägga streåkmattor?!? Bombmattor?Mark Kung Sthlm skrev:f-bass skrev:japåp...den största begränsningen är antagligen att det inte går att använda till nåt vettigt....Hellboy skrev:men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.
//J
Är det så dåligt?
Vad ligger ett sånt där Yamaha-set på?
- Mark Kung Sthlm
- Medlem+
Kanske lite schysst synthbas...f-bass skrev:Vad ska du gör med det?? Lägga streåkmattor?!? Bombmattor?Mark Kung Sthlm skrev:f-bass skrev:japåp...den största begränsningen är antagligen att det inte går att använda till nåt vettigt....Hellboy skrev:men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.
//J
Är det så dåligt?
- GandhiMK2
- Medlem++
Jo, det är ju det första jag kommer att tänka på....frågan är varför dom inte visar DET istället för någon fjolla som lägger PADS....Mark Kung Sthlm skrev:Kanske lite schysst synthbas...f-bass skrev:Vad ska du gör med det?? Lägga streåkmattor?!? Bombmattor?Mark Kung Sthlm skrev:f-bass skrev:japåp...den största begränsningen är antagligen att det inte går att använda till nåt vettigt....Hellboy skrev:men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.
//J
Är det så dåligt?
- Mark Kung Sthlm
- Medlem+
Fann f-bass, är du grinig idag?f-bass skrev:Jo, det är ju det första jag kommer att tänka på....frågan är varför dom inte visar DET istället för någon fjolla som lägger PADS....Mark Kung Sthlm skrev:Kanske lite schysst synthbas...f-bass skrev:Vad ska du gör med det?? Lägga streåkmattor?!? Bombmattor?Mark Kung Sthlm skrev:f-bass skrev:japåp...den största begränsningen är antagligen att det inte går att använda till nåt vettigt....Hellboy skrev:men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.
//J
Är det så dåligt?
- Jan Hellman
- VIP medlem
Den triggar så pass bra att det utan problem går att spela snabba syntbasprylar på den. Begränsningen ligger i gliss och bendningar.f-bass skrev:japåp...den största begränsningen är antagligen att det inte går att använda till nåt vettigt....Hellboy skrev:men det finns givetvis några begränsningar även med detta system.
//J
//J
- knedy
- VIP medlem
- joachime
- Medlem++
Hmm. Blev faktiskt lite sugen.knedy skrev:Tadaaaa: http://cgi.ebay.de/Peavey-Midibase-cybe ... 1c1386179f
Svävande pads...

Eller egentligen lite knorrig moogbas.
Men €150 för frakten (DHL)? Är det någon som kan rekommendera ett mer prisvärt fraktalternativ från Tyskland till Sverige?
Jobbar på Reason Studios
- knedy
- VIP medlem
För DHLs billigare alternativ går det inte på €150, har för mig det är overnight som kostar så mycket. GLS är också bra. Man brukar ju få lite olika bud vad det kostar när man handlar från privatpersoner utomlands, en del vill ha €15-20 andra upp mot €40. Men den här filuren kan inte vara helt fast på att det ska kosta €150.joachime skrev:Hmm. Blev faktiskt lite sugen.knedy skrev:Tadaaaa: http://cgi.ebay.de/Peavey-Midibase-cybe ... 1c1386179f
Svävande pads...![]()
Eller egentligen lite knorrig moogbas.
Men €150 för frakten (DHL)? Är det någon som kan rekommendera ett mer prisvärt fraktalternativ från Tyskland till Sverige?
Officiell stormästare i EB-orden