Jag tar det från början:
Jag har ett ljudkort till min laptop. Det är ett m-audio mobile pre USB.
Använder det för att koppla in basen till datorn och planka låtar från Spotify och andra kul grejor...

Det som inte är så kul dock är ju hur direktlinad bas in i ett ljudkort låter...
Har därför hittills provat med lite diverse preamps osv innan kortet med ganska gott resultat, men sedan så var jag och hjälpte en kompis i hans studio lite igår och fick där testat guitarrig och det verkade ju smöget tänkte jag...
Sagt och gjort så laddade jag ner demo här under dagen, men snabbt så konstaterade man ju då nästa problem, nämligen latency!

Jag har mitt ljudkort inställt på så låg latency som möjligt och har ändå enligt guitarrig en sammanlag latency på nästan 10ms...
Jag vet inte om detta är jättemycket eller normalt, men spontant så känner jag rent spelmässigt att det är lite för mycket för att det ska kännas värt att investera i nåt liknande när demo tiden tagit slut istället för att köra vidare på premp-ljudkort bagen...
Så nu då till den stora frågan:
HUR GÖR JAG FÖR ATT FÅ MINDRE LATENCY???
Finns det något jag kan göra själv eller kräver det som minst en investering i ett nytt ljudkort eller i värsta fall en ny dator???
Hjälp tack!