Akustisk gitarr KÖPES
-
- Medlem++
Akustisk gitarr KÖPES
Någon som har något billigt och rätt okej liggandes att sälja till mig?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem++
vilket av det funkar bra men är nog lite mer sugen på en nylon.Pelleper skrev:Nylon eller stål? Strängar alltså.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
-
- Medlem++
hmm bild?Punkster skrev:Jag har en stålsträngad SX ink gigbag. Tyvärr saknar den strängar just nu. Blir din för 700 spänn + frakt.
YZZ
YZZ
- engson
- Hedersmedlem
- engson
- Hedersmedlem
Då försöker vi med nästa då... (hehe)!YZZ skrev:Hmm nja.. den intresserar inte alltför mycket faktiskt.. Men tack ändå.
En mycket lättspelad, stålsträngad DiMario, i klassisk dreadnought-modell.
Justerad med låg stränghöjd. Rak hals med fullt fungerande dragstång.
Använd, men i helt och schysst skick. Den har ett litet jack på halsen (se bild), annars inga skador. Moddad med axelbandskopp på klacken!
Kostar ca 800 kr.

- Punkster
- Medlem+++
Just det ja, en bild på gitarren var det.

Den har varit vänstersträngad (jag är ju trots allt vänsterhänt) men just nu har den inga strängar alls. Den är heller inte moddad för vänsterhänta, jag tog helt enkelt en högergitarr och strängade den upp och ner. Det är alltså bara att stränga på den igen. Jag köpte den på Jam i vintras, har ett kvitto nånstans på det. Den är inte mycket spelad och i fint skick. Det enda är att det finns lite klisterrester efter ett p-skydd. Det följer med en gigbag och jag vill ha 700 kr + frakt.

Den har varit vänstersträngad (jag är ju trots allt vänsterhänt) men just nu har den inga strängar alls. Den är heller inte moddad för vänsterhänta, jag tog helt enkelt en högergitarr och strängade den upp och ner. Det är alltså bara att stränga på den igen. Jag köpte den på Jam i vintras, har ett kvitto nånstans på det. Den är inte mycket spelad och i fint skick. Det enda är att det finns lite klisterrester efter ett p-skydd. Det följer med en gigbag och jag vill ha 700 kr + frakt.
/Linus
-
- Medlem++
Helt klart intressant engson! 
Ska fundera!
Lestrange; info, pris och bild tack!
Punkster; Tack för bilden, ska fundera lite på den med men engsons DiMario känns lite intressantare just nu.

Ska fundera!
Lestrange; info, pris och bild tack!
Punkster; Tack för bilden, ska fundera lite på den med men engsons DiMario känns lite intressantare just nu.
YZZ
YZZ