Bränna sig på lödkolven
- maxoges
- Medlem++
Bränna sig på lödkolven
Är det fler än jag som bränner sig på lödkolven VARJE GÅNG ni löder nåt?
- Klopper
- Hedersmedlem
Ett tips.
Det finns ett värmeisolerat handtag på lödkolvarna.
Om du håller där så slipper du brännskador!

Om du håller där så slipper du brännskador!

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

-
- Medlem
Re: Bränna sig på lödkolven
+1000maxoges skrev:Är det fler än jag som bränner sig på lödkolven VARJE GÅNG ni löder nåt?
... varje gång ... ja ... LOL
Musiker och musiklärare.
-=Status Energy 4-string::Ampeg SVT-3 PRO::2xAmpeg 410HE::Hartke Kickback 15=-
-=Status Energy 4-string::Ampeg SVT-3 PRO::2xAmpeg 410HE::Hartke Kickback 15=-
- Klopper
- Hedersmedlem
maxoges skrev:Va finns det? Jag trodde det röda skaftet var det som var varmt!Klopper skrev:Ett tips.
Om du håller där så slipper du brännskador!![]()
![]()

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.

- mågis
- Medlem+
- aleklint
- Medlem+
- Klopper
- Hedersmedlem
Imponerande!mågis skrev:Jag har bränt mig på ögonbrynet med en lödpenna en gång i tiden. Det känndes väl sådär, liksom...

- mågis
- Medlem+
Jovars. Jag satt på en mjuklödningskurs i två veckor och efter ett tag blev ju lödpennan "ett med handen", så jag glömde helt enkelt bort mig. Men jag kom på mig rätt så jävla fort också...Klopper skrev:Imponerande!mågis skrev:Jag har bränt mig på ögonbrynet med en lödpenna en gång i tiden. Det känndes väl sådär, liksom...
Keep on rocking motherfuckers...
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
Mesa M9 Carbine + Mesa PH 412
Mesa Big Block 750 + Mesa PH 410
Warwick Corvette Nirvana Black
- basmartin
- Medlem+++
Bränner mig inte på kolven längre, men väl på skiten som jag värmt upp med kolven. Detta beror säkerligen på att jag är så koncentrerad på att inte bränna mig på kolven så att jag inte tänker mig för.
Martinus Olai Gothenburgiensis
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ahab
- Medlem+
- Peppar
- Medlem+
- Kontakt:
- B-Å Åhs
- Medlem++
- Fernan
- Kontot är inaktiverat
-
- Medlem++
Oroa dig inte.. Det kommer..Peppar skrev:Jag har då fan aldrig lyckats bränna mig på den

Det gör så jäävla ont.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
YZZ
YZZ
- Peavey Dude
- Medlem++
- JonasBygdemo
- Medlem+
Off Topic: Jag gjorde så när en kaktus föll från fönsterbrädan en gång...Ahab skrev:Försökte rädda parketten sist jag välte lödkolven hemma, men det var inget segerrecept att fånga den varma änden i handflatan och krama åt..cub skrev:Typ. Favoriten är när den glider ur stället och ner i knät..kul på så många sätt.
On Topic: Oftast, men sällan på spetsen. Jag brukar greppa liite för långt fram åsså blir det varmt om handen

Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a
Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Ampeg B-5R, Line 6 LD150
- fieldflower
- Hedersmedlem
Har en kollega som skulle byta blöja på sitt barn. Medan den lille låg på skötbordet utan blöja drog han av en pang-bajs som for över kanten på skötbordet, och min kollega hade så blixtrande snabba reflexer att han hann fånga den innan golvet... Och precis efter kom han på att det är mindre äckligt att torka bajs från golvet än att torka bajs från händerna...JonasBygdemo skrev:Off Topic: Jag gjorde så när en kaktus föll från fönsterbrädan en gång...Ahab skrev:Försökte rädda parketten sist jag välte lödkolven hemma, men det var inget segerrecept att fånga den varma änden i handflatan och krama åt..cub skrev:Typ. Favoriten är när den glider ur stället och ner i knät..kul på så många sätt.
On Topic: Oftast, men sällan på spetsen. Jag brukar greppa liite för långt fram åsså blir det varmt om handenVisserligen så råkade jag trycka kolven på pekfingret sist jag lödde.
Medlem i PB50+
- JonasBygdemo
- Medlem+
Hahaha uschfieldflower skrev:Har en kollega som skulle byta blöja på sitt barn. Medan den lille låg på skötbordet utan blöja drog han av en pang-bajs som for över kanten på skötbordet, och min kollega hade så blixtrande snabba reflexer att han hann fånga den innan golvet... Och precis efter kom han på att det är mindre äckligt att torka bajs från golvet än att torka bajs från händerna...JonasBygdemo skrev:Off Topic: Jag gjorde så när en kaktus föll från fönsterbrädan en gång...Ahab skrev:Försökte rädda parketten sist jag välte lödkolven hemma, men det var inget segerrecept att fånga den varma änden i handflatan och krama åt..cub skrev:Typ. Favoriten är när den glider ur stället och ner i knät..kul på så många sätt.
On Topic: Oftast, men sällan på spetsen. Jag brukar greppa liite för långt fram åsså blir det varmt om handenVisserligen så råkade jag trycka kolven på pekfingret sist jag lödde.

Yamaha RBXJM2, Yamaha TRB-5, OLP Tony Levin, Washburn SB40, Hemmagjord sak, snart en bandlös 4:a
Ampeg B-5R, Line 6 LD150
Ampeg B-5R, Line 6 LD150