Marshall Guv´Nor

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Marshall Guv´Nor

Inlägg av Bassplaya »

Vet inte om den varit uppe på forumet tidigare, men är det nån som testat en sån till bas?
Jag vann nämligen en sån på tradera i går kväll och undrar bara om jag ska bli den förste att testa.

Fast egentligen undrar jag mest om jag gjort en tabbe igen :D
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Vet bara att dom inte är så tokiga till gitarr.. så du blir säkerligen av med den om det inte föll dig på läppen!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

Testa, rapporter, sälj billigt till mig...i den ordningen ;)

Allvarligt talat, det är bara att testa loss, finns säkert någon basmod. att göra om det inte blir tillräckligt bra...
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Tja den dög till Tim Commerford på första RATM plattan iaf............
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

En Shredmaster funkade för Alex James i Blur så en Guv'nor kan säkert funka också. Om inte annat kan du säkert sälja den dyrt till någon gitarrist då de är populära där.
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Är det den gamla eller nya?

Har båda och den första (svarta) låter bättre omoddad i alla fall, då är den rena rama Lemmy-maskinen. Efter lite moddning låter den riktigt tungt och fett om man vill.

Håller på och experimenterar med den nya men inte fått ut samma välljud än.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Nej GV-2, Guv'nor Plus pedalen tyckte jag inte funkade alls för bas. Jag tyckte inte att den var så himla bra för gitarr heller och sålde den efter den dammat på hyllan ett tag.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

cub skrev:Nej GV-2, Guv'nor Plus pedalen tyckte jag inte funkade alls för bas. Jag tyckte inte att den var så himla bra för gitarr heller och sålde den efter den dammat på hyllan ett tag.
På vilket sätt funkade den inte till bas? Eller var det bara "fel" pedal för dig?

@Roland: Du har första tjing om den ska säljas.

@Cliffy: Det är den nyare varianten, GV-2
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem

Inlägg av Valle »

Jag har en sån, och jag tycker den är helt ok till både gura och bas, det är trots allt en hyfsat billig trampa och ska inte jämföras med dyra boutikpedaler.
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++

Inlägg av Cliffy »

Den har inte alls lika skön dist som de gamla. Den går att få ur botten men inte någon go botten tycker jag. Därför försöker jag hitta någon bra lösning på den nya GV-2:an. Men prova du kanske diggar den
Användarvisningsbild
cub
Medlem++

Inlägg av cub »

Bassplaya skrev:
cub skrev:Nej GV-2, Guv'nor Plus pedalen tyckte jag inte funkade alls för bas. Jag tyckte inte att den var så himla bra för gitarr heller och sålde den efter den dammat på hyllan ett tag.
På vilket sätt funkade den inte till bas? Eller var det bara "fel" pedal för dig?

@Roland: Du har första tjing om den ska säljas.

@Cliffy: Det är den nyare varianten, GV-2
Jag tyckte den tog på tok för mycket bas och det blev tunt och raspigt. Och för gitarr tycker jag att den lät bättre i deras text om pedalen än den lät i verkligheten. Det blev i mina öron aldrig något riktigt bra dist-ljud. Allt är såklart subjektivt.
Användarvisningsbild
silfver
Medlem

Inlägg av silfver »

jag hade en GV-2 och jag tyckte den lät jäkligt bra och funderar på att köpa en till igen. jag tyckte inte häller att den stal för mycket bas häller.
jag använde den som både "lite skit stärken" och med lite hjälp av min VT så kunde jag få ur ett riktigt "adhdtokdamppsyk" dist som var kanske inte så användbart alltid :)
fender jazz & ashdown

http://www.myspace.com/culturecb
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Pedalen skickas idag, så den dyker väl upp i början av nästa vecka.
Riskera
Medlem

Inlägg av Riskera »

Här säljer någon sin gamla: http://vend.se/ad.php?27098
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Riskera skrev:Här säljer någon sin gamla: http://vend.se/ad.php?27098
Såg den där, om jag inte gillar min så kanske jag testar den där i stället. Om den finns kvar.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Har fått hem pedalen nu och den stjäl lite lågbas, men inte så mycket att man störs av det. Tyckte att jag fick till hyfsat bra ljud när jag slog på sansampen och kompressorn. Har gainen ganska högt ställd just nu och den verkar ha gott om gain. Är relativt nöjd än så länge men får se hur den står sig i replokalen ihop med gitarristens Marshallstack/Boss Metalzone-combo. Distljudet i sig tycker jag påminner lite om det jag får fram genom min MXR Bass DI+, med skillnaden att MXR:en har en blendratt. Har inte MXR:en hemma så jag kan inte göra något A/B-test. Men detta kommer göras vid tillfälle när jag har bägge pedalerna på samma ställe. Kanske blir så att jag införskaffar en blendpedal och kör Guv´nor:n genom den.
Fick även hem ett set stainless-strängar idag som ska på basen. Ska bli skoj att se om pedalen låter "bättre" med dessa. Men det får bli en annan dag.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem

Inlägg av Bassplaya »

Nyss hemkommen från repan. Testade både Guv´nor:n och MXR:en, lånade även gitarristens Boss Metal Zone. Alla låter bra på sitt sätt men i slutändan lät ändå MXR:en bäst. Alltså är det den som stannar på pedalbordet.
Skriv svar