Vet inte om den varit uppe på forumet tidigare, men är det nån som testat en sån till bas?
Jag vann nämligen en sån på tradera i går kväll och undrar bara om jag ska bli den förste att testa.
Fast egentligen undrar jag mest om jag gjort en tabbe igen
En Shredmaster funkade för Alex James i Blur så en Guv'nor kan säkert funka också. Om inte annat kan du säkert sälja den dyrt till någon gitarrist då de är populära där.
Har båda och den första (svarta) låter bättre omoddad i alla fall, då är den rena rama Lemmy-maskinen. Efter lite moddning låter den riktigt tungt och fett om man vill.
Håller på och experimenterar med den nya men inte fått ut samma välljud än.
Nej GV-2, Guv'nor Plus pedalen tyckte jag inte funkade alls för bas. Jag tyckte inte att den var så himla bra för gitarr heller och sålde den efter den dammat på hyllan ett tag.
cub skrev:Nej GV-2, Guv'nor Plus pedalen tyckte jag inte funkade alls för bas. Jag tyckte inte att den var så himla bra för gitarr heller och sålde den efter den dammat på hyllan ett tag.
På vilket sätt funkade den inte till bas? Eller var det bara "fel" pedal för dig?
Jag har en sån, och jag tycker den är helt ok till både gura och bas, det är trots allt en hyfsat billig trampa och ska inte jämföras med dyra boutikpedaler.
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation
Den har inte alls lika skön dist som de gamla. Den går att få ur botten men inte någon go botten tycker jag. Därför försöker jag hitta någon bra lösning på den nya GV-2:an. Men prova du kanske diggar den
cub skrev:Nej GV-2, Guv'nor Plus pedalen tyckte jag inte funkade alls för bas. Jag tyckte inte att den var så himla bra för gitarr heller och sålde den efter den dammat på hyllan ett tag.
På vilket sätt funkade den inte till bas? Eller var det bara "fel" pedal för dig?
@Roland: Du har första tjing om den ska säljas.
@Cliffy: Det är den nyare varianten, GV-2
Jag tyckte den tog på tok för mycket bas och det blev tunt och raspigt. Och för gitarr tycker jag att den lät bättre i deras text om pedalen än den lät i verkligheten. Det blev i mina öron aldrig något riktigt bra dist-ljud. Allt är såklart subjektivt.
jag hade en GV-2 och jag tyckte den lät jäkligt bra och funderar på att köpa en till igen. jag tyckte inte häller att den stal för mycket bas häller.
jag använde den som både "lite skit stärken" och med lite hjälp av min VT så kunde jag få ur ett riktigt "adhdtokdamppsyk" dist som var kanske inte så användbart alltid
Har fått hem pedalen nu och den stjäl lite lågbas, men inte så mycket att man störs av det. Tyckte att jag fick till hyfsat bra ljud när jag slog på sansampen och kompressorn. Har gainen ganska högt ställd just nu och den verkar ha gott om gain. Är relativt nöjd än så länge men får se hur den står sig i replokalen ihop med gitarristens Marshallstack/Boss Metalzone-combo. Distljudet i sig tycker jag påminner lite om det jag får fram genom min MXR Bass DI+, med skillnaden att MXR:en har en blendratt. Har inte MXR:en hemma så jag kan inte göra något A/B-test. Men detta kommer göras vid tillfälle när jag har bägge pedalerna på samma ställe. Kanske blir så att jag införskaffar en blendpedal och kör Guv´nor:n genom den.
Fick även hem ett set stainless-strängar idag som ska på basen. Ska bli skoj att se om pedalen låter "bättre" med dessa. Men det får bli en annan dag.
Nyss hemkommen från repan. Testade både Guv´nor:n och MXR:en, lånade även gitarristens Boss Metal Zone. Alla låter bra på sitt sätt men i slutändan lät ändå MXR:en bäst. Alltså är det den som stannar på pedalbordet.